ARA A PORTADA
La Crida carrega contra la despesa del Nadal a Sabadell: "El cost total ascendeix a 1,7 milions"
Reclamen "prioritzar els recursos" i "més participació ciutadana" en el disseny de les activitats

- La Crida carrega contra la despesa del Nadal a Sabadell: "El cost total ascendeix a 1,7 milions"
Publicat el 10 de gener de 2025 a les 09:51
Actualitzat el 10 de gener de 2025 a les 12:40
La Crida per Sabadell ha carregat contra el cost que té el Nadal a Sabadell que, segons dades proporcionades per la formació anticapitalista, les despeses directes i derivades del Nadal ascendeixen a 1,7 milions d'euros sense tenir en compte els sous de treballadors municipals. Unes crítiques de les que des del govern municipal s’han defensat: “El Nadal a Sabadell és una activitat cultural molt potent, que genera un impacte econòmic i social”, exposen fonts municipals.
L'any 2023, el grup municipal va presentar una moció al Ple de l’Ajuntament per a exigir transparència en les despeses de Nadal. "Fins ara, el govern només ha reconegut una despesa prevista d’1,3 milions d'euros, però hi ha altres despeses que s'hi afegeixen", exposen des del grup. "El Llaminer, el pessebre o els llums de Nadal són despeses directes, però altres aspectes com l’increment de neteja, les hores extres de treballadors públics, la seguretat... formen part de la despesa del Nadal”, exposa Anna Lara, portaveu de la Crida.
"El total de les despeses pel Nada equival al 60% del que es destina a biblioteques, supera el que aquest curs pagaran les famílies per l’escola bressol pública. El Nadal, significa el 20% de tot l’IBI recaptat a la ciutat", afegeix Lara. Entre d'altres, han criticat la desaparició de la Fira d'Artesans del Nadal (FANSA), la despesa pública en publicitat de la pista de gel i l'encesa de llums de l'Eix Macià amb un patrocinador privat que representa una gran superfície. En aquest sentit, reclamen "prioritzar els recursos" i "més participació ciutadana" en el disseny de les activitats.
El que sí que han reconegut des de la Crida és la descentralització d'algunes activitats: "Aquesta mesura facilita que la algunes de les activitats més atractives arribin a tots els barris de la ciutat, el que representa un avenç significatiu", exposen en un comunicat.
Notícies recomenades
-
Sabadell FOTOS | La Roureda balla i vibra amb la seva Festa Major
-
Sabadell Associació de Veïns de la Creu de Barberà: “Estem en un moment de tensió social”
-
Sabadell El col·lapse d'una teulada al barri de Sant Oleguer deixa dos ferits
-
Sabadell FOTOS | Segona nit de protestes i aldarulls a la Creu de Barberà
-
Sabadell Llums, càmera i aire condicionat!
-
Sabadell La inversió que es va fer en bioaires a les bressol no és suficient per "rebaixar temperatures en onades de calor"