Enric Amill, dues passions: practicar el submarinisme i contagiar-lo

El personatge

Acumula prop de 1.500 immersions i, des de la presidència d’Unisub Sabadell, manté viva la mateixa afició que el va captivar de ben petit

Publicat el 29 d’agost de 2026 a les 10:15
Actualitzat el 29 d’agost de 2026 a les 10:16

Enric Amill gairebé no recorda una vida sense Unisub. El vincle amb el club sabadellenc de busseig ve de família: abans que ell nasqués, el seu pare ja n’era soci. “Soc aquí des que tenia cinc anys. La primera immersió la vaig fer amb vuit anys”, recorda. Ara, n’assumeix la presidència, orgullós. 

Amill ha anat acumulant experiència sota l’aigua. Calcula que ja ha fet unes 1.500 immersions. I té molt clar quin és el seu terreny preferit. “M’he especialitzat més en el busseig en coves. M’agraden molt els vaixells enfonsats, també”, explica. Ha viatjat a llocs com les Filipines o el mar Roig i també ha recorregut diverses vegades una zona del centre de França, el Lot, coneguda per les seves coves. 

Malgrat haver baixat a profunditats considerables, Amill no necessita una gran expedició per gaudir del submarinisme, diu. De fet, una de les seves rutines preferides és molt més senzilla. Busseja sovint a Palamós i té un parell de punts als quals torna gairebé com qui surt a passejar un diumenge. “Faig una volteta, faig una horeta d’immersió, amb poca profunditat. Una cosa completament recreativa per alliberar-me de l’estrès de la feina”, comenta. “Em distreu i em relaxa molt, és una sensació de llibertat absoluta”, explica. 

  • Enric Amill, ordenant el material que tenen al local de Unisub, al carrer de Bosch i Cardellach, 112

És aquesta sensació la que intenta transmetre a les persones que s’apropen al submarinisme per primera vegada. Entén que la idea de no tocar de peus a terra o veure molta aigua per sota pugui imposar. Però, segons ell, bona part del respecte desapareix un cop la persona s’acostuma a respirar amb l’ampolla i comprova que pot moure’s sota l’aigua amb llibertat. 

Unisub compta actualment amb uns 160 socis. Precisament, una de les coses que més il·lusió fa a Amill és detectar un relleu generacional. Aquest any el club ha organitzat més cursos del que és habitual i ha notat especialment l’arribada de gent jove. Una tendència que relaciona amb l’interès creixent per activitats vinculades al mar, com l’snorkel o el caiac, comenta. 

El president entén que Sabadell no és, precisament, una ciutat amb el mar a tocar. Però això no ha impedit que el club mantingui una història de dècades. “El projecte continua ben fort”, celebra. Per cert, aquesta Festa Major oferiran un bateig de busseig gratuït a Can Marcet!

Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google