El Partit Popular de Sabadell ha criticat amb duresa el pregó de Festa Major d’aquest divendres, protagonitzat per la periodista Laura Fa i l’assessora d’imatge Marta Pontnou. La portaveu del grup municipal, Cuca Santos, ha lamentat que l’acte hagi pres un caire “de míting” i no pas de celebració ciutadana.
“El pregó de Festa Major ha de ser un acte d’unitat i convivència per celebrar l’orgull de ser de Sabadell”, ha reivindicat Santos. “Enguany, s’ha convertit en un míting de l’extrema esquerra amb insults a més de la meitat de la ciutadania”, apunta. “Des del PP de Sabadell lamentem aquesta politització i defensem una Festa Major oberta i respectuosa amb tothom”, ha conclòs la portaveu popular.
El pregó va complir les expectatives i es va convertir en sarcàstic i provocador, com havien alertat les pregoneres. Davant una plaça de Sant Roc plena a vessar, Marta Pontnou i Laura Fa van posar l’accent en la figura de la dona sabadellenca i van desgranar un discurs carregat de reivindicacions feministes, antiracistes i en contra de l’extrema dreta. Tampoc van faltar les referències al Procés ni un missatge irònic al Banc Sabadell.
Les pregoneres també van dibuixar el Sabadell que volen, “feminista, antiracista i combatiu amb l’ultradreta”, i van apel·lar al compromís de la ciutat a no restar en silenci davant el conflicte de Gaza.