"Ha estat el més important que m'ha passat en anys"“Vam començar a muntar hipermercats a Espanya de zero. Era una cosa tan nova que havíem d’explicar als proveïdors com ens havien de fer els paquets. Tornar a recordar això i retrobar-me amb els meus companys ha estat el més important que m’ha passat en molts anys”, se sincera Teodoro Cezón, cap de secció del Continente del Baricentro durant quatre anys, que aquest cap de setmana ha viatjat des de Santiago de Compostel·la per a la trobada. “He reconegut tothom! Venia amb la por de no reconèixer-los i, a mesura que anava veient a tothom, m’anaven venint els noms!”, diu Míriam Rodríguez, que va ser comptable. “Va ser la meva primera feina, hi vaig entrar amb 18 anys i es va convertir en una espècie de família. Això no passa, normalment. I aquí, sí”, s’emociona Teresa Monrás, qui va ser secretària. Ella recorda amb molta estima les festes d’empresa on se sortejava de tot, fins i tot planxes de surf. Gràcies a les discogràfiques, amb qui Continente tenia contracte, per aquelles festes hi havien passat Manolo Escobar, Peret o Rudy Ventura. Jean Pierre Zimmermann, que ha vingut des de París per ser a la trobada, va ser l’encarregat de posar en marxa l’hipermercat. D’ell, els treballadors expliquen que, cada dia, quan arribava a la feina encaixava la mà una per una a totes les persones amb qui es creuava, i que va ser el responsable de l’èxit de Continente. Zimmermann, però, s’espolsa els mèrits de sobre, lacònic: “Jo no vaig fer res d’especial. Vam remar tots junts”.
ARA A PORTADA
-
Un barri narrat en primera persona per llibres que parlen: "De Torre-romeu, al món!" Jan Cañadell Puigmartí
-
Ramon Espadaler: “Cal més policia, agilitzar els judicis i ampliar les presons per reduir la criminalitat” Albert Acín Serra
-
-
La visita de Lleó XIV mobilitza centenars de fidels sabadellencs, tot i les queixes: "Hauríem volgut més entrades" Jan Cañadell Puigmartí
-
La família del Continente es reuneix 40 anys després
La família del Continente es reuneix per primera vegada. Molts d'ells no es veien des dels anys 80
- La família del Continente es reuneix 40 anys després
Publicat el
03 de març de 2020 a
les 00:00
Actualitzat el
03 de març de 2020 a les
15:25
L’any 1980 aterrava el primer centre comercial a l’Estat espanyol, el Baricentro. La cadena francesa Continente no va desaprofitar l’ocasió per instal·lar-hi un hipermercat, amb uns 400 treballadors. L’obertura va generar una gran expectació entre molta gent de Barberà, Sabadell, Badia i Ripollet, seduïda per la gran varietat d’oferta i uns preus irresistiblement baixos. Als petits comerços de la zona, però, la impossibilitat de competir amb aquella multinacional gegant no els va agradar tant.
Tot i les proporcions immenses d’aquell Continente, que més tard es fusionaria amb el Carrefour i n’adoptaria el nom, els primers treballadors van formar una família molt unida, motivada per tirar endavant un projecte nou del qual se sentien protagonistes. De fet, la petjada que els va deixar aquella etapa de la seva vida va ser tan important que, quaranta anys després de l’obertura, 85 de les persones que van formar part del primer equip de l’hipermercat s’han tornat a reunir al Baricentro. Molts d’ells han hagut de viatjar d’arreu d’Espanya –Bilbao, Madrid, Castella i Lleó, Galícia i Extremadura– per a l’ocasió, després de més d’una trentena d’anys sense veure’s.
La proposta de retrobament es va començar a escampar com una taca d’oli a través d’un missatge de WhatsApp. I d’aquesta manera es va crear un xat amb més de 130 persones, a través del qual es va fixar una data i un lloc per dinar: el 29 de febrer, a l’Hotel Campanile.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Vallès
Maria Alió i Gina Torres, reconegudes pel grup d’ERC a Castellar
-
Vallès
VÍDEO | Un incendi crema a la fàbrica d'Honda de Santa Perpètua
-
Vallès
Més casos de pesta porcina entre veus que apugen el to reclamant que s'aixequin restriccions
-
Vallès
Les piscines municipals d'estiu al Vallès, entre obres, pujades de preus i canvis en les dates d'obertura
-
Vallès
Isabel Garcia i Joan Carles Mingueza escenifiquen el relleu a Santa Perpètua
-
Vallès
Tres detinguts en una operació contra el tràfic de marihuana a Castellar