ARA A PORTADA
-
-
El fenomen de les bugaderies d'autoservei, en creixement: "És ràpid, còmode i està bé de preu" Jan Cañadell Puigmartí
-
Les obres de la Gran Via, a revisió de la ciutadania: "L'haurien de renovar sencera!" Jan Cañadell Puigmartí
-
Mig miler d'establiments amb escurabutxaques a Sabadell: "Ens trobem gent amb deutes seriosos" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
De la rostisseria de tota la vida a una finestra oberta a Àsia: una història d'amor que va canviar la recepta Sergi Gonzàlez Reginaldo
La Generalitat reprèn la rehabilitació dels pisos de Badia per a instal·lar-hi balcons i galeries
Es tracta d'un conjunt global de 31 blocs on cal actuar-hi per resoldre unes edificacions "en molt mal estat" i amb amiant

- Xavi Guisado: des de fa 40 anys, al capdavant del bar idoni en el racó ideal
Publicat el 18 de febrer de 2022 a les 10:16
Actualitzat el 18 de febrer de 2022 a les 10:26
La Generalitat reprendrà en les properes setmanes les tasques de rehabilitació dels edificis en forma d'estrella de Badia del Vallès. Es tracta d'un conjunt global de 31 blocs on cal actuar-hi per resoldre unes edificacions "en molt mal estat", segons va detallar la consellera de Drets Socials, Violant Cervera, en una visita que va fer als immobles conjuntament amb l'alcaldessa, Eva Menor, i representants dels veïns, el dijous. La previsió és destinar-hi 19 milions d'euros i que aquest 2022 es treballi en els tres primers blocs, amb una durada dels treballs d'uns 18 mesos per cada un dels edificis. L'actuació se suma al compromís del Govern per a retirar l'amiant de tots els habitatges de la ciutat, la que té més quantitat d'aquest material de tot l'Estat.
Al 2006 es va començar a intervenir en els primers blocs, els que requerien una remodelació mes urgent, però no hi va haver continuïtat per la situació econòmica, que va frenar el projecte engegat. En aquell moment es va optar perimer per fer unes estructures adjacents a les petites galeries ha existents, dotant-les de més espai, les primeres obres amb materials diversos i les següents amb una combinació de formigó i vidre.
"Ara reprenem les obres de remodelació dels balcons i galeries, que estan en molt mal estat, i on en algunes hi ha amiant", va destacar Cervera en la visita als edificis. La remodelació que arrenca aquest 2022 s'allargarà els proeprs anys, amb la previsió d'actuar en cinc edificis cada any fins completar la totalitat dels blocs amb planta d'estrella.
"En els propers anys podrem dir que Badia té les condicions per viure-hi", va afegir Cervera. La previsió es detinar 650.000 euros per cada un dels blocs.
https://www.diaridesabadell.com/2021/11/29/badia-retirada-amiant-2025/
"És una bona notícia que la Generalitat torni a intervenir en el parc d'habitatges, i ho celebrem de la mateixa manera que amb el compromís de retirar tot l'amiant, donat que la realitat urbana residencial és la nostra principal riquesa", va apuntar l'alcaldessa, Eva Menor. Amb un parc envellit pel pas del temps i una densitat construïda notable, l'alcaldessa considera una bona notícia l'esforç per dignificar la ciutat, on hi viuren més de 13.000 persones en un territori d'unes 90 hectàrees.
Notícies recomenades
-
Vallès Avancen les obres de la nova piscina municipal de Castellar
-
Vallès Cerdanyola del Vallès sumarà 127 habitatges protegits al Parc de l'Alba
-
Vallès Els Mossos detenen un multireincident "molt actiu" per diversos robatoris a establiments i persones
-
Vallès Cau una de les principals branques de l'emblemàtic Pi d'en Xandri
-
Vallès Activat un avís preventiu per contaminació atmosfèrica a la zona del Vallès
-
Vallès Un impactant accident entre dos camions provoca llargues cues a l'A-2