ARA A PORTADA
L'Estat estudia una via de finançament alternatiu per la ronda Nord
La ministra de Transports, Raquel Sánchez, confia a tenir aviat acord sobre la infraestructura
- Prova pilot a Badia per prevenir les caigudes de dones majors de 75 anys
Publicat el 21 d’abril de 2023 a les 11:24
La ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha confiat a tenir aviat un acord amb la Generalitat per desencallar la ronda Nord de Sabadell, Terrassa i Castellar del Vallès. En una entrevista aquest divendres al matí a TV3, Sánchez ha explicat que el Ministeri ha enviat la darrera proposta al Govern català després de la reunió de dilluns, que va ser "força positiva" i va suposar un "apropament". La titular de Transports no ha concretat quina serà la via alternativa de finançament i ha dit que el Ministeri l'està buscant i ho plantejarà en una nova reunió amb el Govern la setmana que ve. "Quan la trobem ho explicarem", ha afirmat. El govern espanyol es va obrir dilluns a buscar una fórmula que no fos la disposició addicional tercera.
Sánchez ha assegurat que els diners per finançar la ronda Nord no es trauran de partides ja compromeses i tampoc es finançaran les obres amb peatges. "No és una cosa senzilla", ha dit.
La titular de Transports ha remarcat que el projecte encara s'ha de redactar i que, per tant, encara no serà necessari consignar tota la quantia de les obres en un primer pressupost sinó que es podran "moure els recursos de manera més equilibrada".
Notícies recomenades
-
Vallès
Cremen unes dues hectàrees en un foc forestal a Montcada i Reixac
-
Vallès
Una estació del metro de Nova York amagada en un garatge de Sentmenat
-
Vallès
El novel·lista que escriu a mà i redacta els llibres amb una vella màquina Olivetti
-
Vallès
VÍDEO | Graven un motorista fent avançaments pel carril contrari a la carretera de Terrassa
-
Vallès
Vicki Bernadet, filla predilecta de Sant Cugat per la seva lluita contra l’abús sexual infantil
-
Vallès
Reunió de Sentmenat i Polinyà amb Salut per la millora dels CAP