ARA A PORTADA
-
-
"No vull que el meu fill es quedi a casa perquè hi ha impediments d'accessibilitat a tot arreu" Jan Cañadell Puigmartí
-
-
El debut de Javi Morcillo amb l'Atlético contra el Barça: "El noi del Sabadell ha complert un somni" Marc Segarra Rodríguez
-
Portes obertes a les escoles bressol municipals de Sabadell: quin dia puc anar a veure-les? Sergi Gonzàlez Reginaldo
Pujada d'impostos a Palau-solità (+9,5%)
La pujada d'impostos i taxes està sent generalitzada als municipis del Vallès Occidental
- Expedició als camps de refugiats de Tindouf
Publicat el
02 de novembre de 2023 a
les 10:05
Actualitzat el
02 de novembre de 2023 a les
10:06
La pujada d'impostos i taxes està sent generalitzada als municipis del Vallès Occidental. Sense anar més lluny, Sabadell o Castellar són exemple d'aquesta tendència a l'alça dels tributs, impactant directament en la butxaca dels ciutadans. L'últim cas a la comarca ha estat Palau-solità i Plegamans.
El darrer ple de l’Ajuntament ha aprovat una modificació de les ordenances fiscals per l’exercici 2024, que suposa l'IBI s'incrementi un 9,5%. Així, si de mitjana un palauenc pagava fins ara 628 euros anuals, a partir del 2024 pagarà 687 euros, 59 euros més. A més, la taxa per la prestació del servei de residus municipals incrementarà la tarifa, que fins ara era de 129,16 euros per habitatge a l'any i passarà a ser de 142,08 euros, una diferència de 12,92. A la taxa per la utilització de la deixalleria municipal també s’apliquen canvis en algunes tarifes. Per exemple, s’incrementa el cost del sac de poda a 5 euros per unitat (abans era 2 euros/unitat).
En general, de les 32 ordenances fiscals vigents, es modifiquen 21 -en moltes només es fan modificacions de caràcter normatiu en quant a la redacció d’alguns articles- i es crea una de nova, la taxa de llicència d’autotaxi.
El consistori especifica que la pujada arriba per fer front a l’increment de l’IPC i equilibrar la caiguda d’ingressos pel decrement de l’impost sobre la plusvàlua.
Notícies recomenades
-
Vallès
Quin és el millor model de recollida de residus?
-
Vallès
Un servei propi de vigilància i seguretat als Ferrocarrils de la Generalitat
-
Vallès
Comencen les obres per construir el nou edifici de l’estació de Montcada-Bifurcació
-
Vallès
Nous sensors per mesurar els components de les males olors
-
Vallès
Treballs per renaturalitzar el parc del Bosc de Volpelleres
-
Vallès
Reobre el tram de la línia R4 de Rodalies tallat per l'accident de Gelida