ARA A PORTADA
-
-
"A l'escola sí, però al carrer normalment castellà": cinc veus de Sabadell sobre l’estat del català Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
“Cada pedra preciosa porta un tros de mi”: l’essència que Marta Oms impregna en cada joia Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Ordeig diu que no hi ha nous positius fora del radi inicial i que es mantenen els 13 confirmats del centenar analitzat Redacció
Es consolida la disminució de la sinistralitat mortal a l'AP-7
L'any passat van morir 17 persones a les carreteres de la comarca
- El Llaminer rep la visita d'un Llaminer petit amb idèntica disfressa
Publicat el 01 de desembre de 2023 a les 13:32
Actualitzat el 01 de desembre de 2023 a les 15:31
Les morts per accident de trànsit i la sinistralitat a les carreteres catalanes s'han reduït un 17% i un 18% respectivament en relació amb l'any 2019. Fins el 30 de novembre, han mort 139 persones en 126 accidents a la xarxa viària interurbana de Catalunya. Durant el mateix període de l'any passat, van perdre la vida a les carreteres catalanes 150 ciutadans en 136 sinistres mortals, el que suposa una reducció del 7% en el nombre de morts i del 7,5% en el de sinistres mortals. Pel que fa als ferits de gravetat, se n'han registrat 699, un 3% menys respecte al mateix període de 2019, però un 11% més en comparació amb el 2022. A més, s'ha consolidat la disminució de la sinistralitat mortal a l'AP-7, amb 13 víctimes, la meitat que l'any passat.
Si entrem a analitzar la principal via que connecta la comarca amb la resta del país, trobem que a l’AP-7 hi ha hagut tretze morts en aquest període, sent la carretera que ha acumulat més sinistres mortals el 2023. Tot i així, s'ha consolidat la reducció de les víctimes mortals d’aquesta via respecte l’any passat, atès que se n’han registrat gairebé la meitat (23 el 2022). A la via vallesana, també hi ha hagut una reducció respecte al 2019, abans de l’alliberament dels peatges, quan hi van haver quinze víctimes mortals.
Notícies recomenades
-
Vallès
El Govern encarrega a l'IRTA auditar les instal·lacions i revisar els protocols dels centres que treballen amb el virus
-
Vallès
Investiguen si el brot de pesta porcina africana prové d'un laboratori
-
Vallès
Troben dinamita en un pis de Castellar: ensurt majúscul per perill d'explosió
-
Vallès
La Generalitat prohibeix anar a la Mola durant el pont de la Puríssima
-
Vallès
Detingudes tres persones pel robatori amb força a l'interior d'un camió a Montcada i Reixac
-
Vallès
Mor un veí de Rubí en un accident de trànsit