ARA A PORTADA
-
Llevar-se a Banyoles o Vic i anar a fer classe a Sabadell: "Faig tres hores diàries de cotxe. Arribes amb angoixa i nervis" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
-
Es reprèn la circulació de la xarxa de Rodalies de tot Catalunya amb incertesa i algunes queixes Redacció
-
El conductor viral que treu somriures als usuaris de l'autobús: "A casa no em deixen parlar tant i m'han d'aguantar aquí" Marc Béjar Permanyer
Es consolida la disminució de la sinistralitat mortal a l'AP-7
L'any passat van morir 17 persones a les carreteres de la comarca
- El Llaminer rep la visita d'un Llaminer petit amb idèntica disfressa
Publicat el 01 de desembre de 2023 a les 13:32
Actualitzat el 01 de desembre de 2023 a les 15:31
Les morts per accident de trànsit i la sinistralitat a les carreteres catalanes s'han reduït un 17% i un 18% respectivament en relació amb l'any 2019. Fins el 30 de novembre, han mort 139 persones en 126 accidents a la xarxa viària interurbana de Catalunya. Durant el mateix període de l'any passat, van perdre la vida a les carreteres catalanes 150 ciutadans en 136 sinistres mortals, el que suposa una reducció del 7% en el nombre de morts i del 7,5% en el de sinistres mortals. Pel que fa als ferits de gravetat, se n'han registrat 699, un 3% menys respecte al mateix període de 2019, però un 11% més en comparació amb el 2022. A més, s'ha consolidat la disminució de la sinistralitat mortal a l'AP-7, amb 13 víctimes, la meitat que l'any passat.
Si entrem a analitzar la principal via que connecta la comarca amb la resta del país, trobem que a l’AP-7 hi ha hagut tretze morts en aquest període, sent la carretera que ha acumulat més sinistres mortals el 2023. Tot i així, s'ha consolidat la reducció de les víctimes mortals d’aquesta via respecte l’any passat, atès que se n’han registrat gairebé la meitat (23 el 2022). A la via vallesana, també hi ha hagut una reducció respecte al 2019, abans de l’alliberament dels peatges, quan hi van haver quinze víctimes mortals.
Notícies recomenades
-
Vallès
L'accident de dos camions a Santa Perpètua de Mogoda provoca el tall de l'AP-7
-
Vallès
Rodalies preveu començar a restablir el servei amb l'R2 a partir d'aquest dijous
-
Vallès
Els fets de Sentmenat, símptoma de la "lepenització" de la societat: "Les tesis ultra ja han penetrat en la política"
-
Vallès
Treva a Bellaterra després d'un ple tens que frena una consulta per l'annexió a Sant Cugat
-
Vallès
Badia encara la "fase final" en l'adjudicació de contractes per la retirada de l'amiant
-
Vallès
Matí molt complicat a les carreteres: accidents, talls i molta congestió