ARA A PORTADA
-
VÍDEO | La vida d'una parella de Sabadell que fa set mesos que viu al cotxe: "No ens podem permetre els lloguers actuals" Jan Cañadell Puigmartí
-
-
Sergi Cabanas i l'OAR Gràcia es coronen com a nous reis de l'esport sabadellenc Marc Segarra Rodríguez
-
Què senten els pacients a l'UCI? Un estudi fet a Sabadell ho analitza dia a dia Sergi Gonzàlez Reginaldo
Un robot per recol·lectar fruites i hortalisses en agricultura sense sòl
L'empresa vallesana Enkitek ha dissenyat el dispositiu intel·ligent
- Un robot per recol·lectar fruites i hortalisses en agricultura sense sòl
Publicat el
23 de setembre de 2024 a
les 11:04
Actualitzat el
23 de setembre de 2024 a les
11:05
L'empresa vallesana Enkitek ha dissenyat un robot capaç de monitoritzar el cultiu de fruites i hortalisses d'agricultura sense sòl, controlar-ne la qualitat i el punt de maduresa i recollir-la. El robot pretén complementar la mà d'obra tradicional i n'optimitza la productivitat a partir de la combinació de diferents tecnologies com sensors de 3D i la intel·ligència artificial (IA). Les primeres operacions s'estan duent a terme amb la recol·lecta de maduixes en cultiu hidropònic i Enkitek treballa per adaptar el dispositiu robòtic a molts altres tipus de fruites i hortalisses. El projecte ha comptat amb el suport d'ACCIÓ a través d'un ajut de 10.000 euros del programa 'Cupons de tecnologies digitals avançades'.
El programa permet testejar tecnologies de la mà del Digital Innovation Hub de Catalunya (DIH4CAT). En aquest cas, el proveïdor tecnològic del projecte ha estat Eurecat, que lidera el node de la fabricació avançada i la robòtica del DIH4CAT, segons ha detallat el Departament d'Empresa i Treball. "L'automatització mitjançant robòtica i intel·ligència artificial és una eina d'alt valor afegit per al sector de l'agricultura, perquè permetrà potenciar el cultiu sense sòl i fer front a problemes com la falta de terreny fèrtil o possibles episodis de sequera", ha apuntat el CEO d'Enkitek, Víctor Canton. "És una eina que volem que serveixi per millorar la qualitat del sector agrícola i de la societat a partir dels coneixements i investigació tecnològics", ha subratllat.
"El cupó d'ACCIÓ ens ha permès avançar en aquesta etapa més inicial del projecte i ens ha obert la porta a sol·licitar altres ajuts per seguir desenvolupant la nostra tecnologia", ha afegit el CEO de la companyia. El robot que utilitza Enkitek incorpora un dispositiu que, treballant conjuntament amb un ordinador, és capaç d'executar un model d’intel·ligència artificial capaç de localitzar la fruita, determinar el seu estat de maduresa i també possibles defectes a partir d'una càmera RGB. Si el producte és viable per ser collit, el mateix robot, amb una càmera estereoscòpica en 3D, determina la seva ubicació dins del cultiu i calcula la posició òptima per realitzar el tall de la tija i recollir el fruit.
Notícies recomenades
-
Vallès
Acord per garantir la continuïtat de les parades mentre es posa en marxa el nou model de mercat a Badia
-
Vallès
Ampolles de cervesa trencades, preservatius, embolcalls escampats i excrements de gos al cole
-
Vallès Detenen quatre persones relacionades amb furts per distracció al Vallès
-
Vallès
L'Alberto i el Daniel, la singular parella que ha unit món educatiu i professional: "Va ser com un Tinder ràpid"
-
Vallès
El salt del món formatiu al mercat laboral: com ho fem per evitar que els joves tirin la tovallola?
-
Vallès
Condemnen el vandalisme contra un símbol LGTBI a la plaça de Francesc Macià de Santa Perpètua