ARA A PORTADA
Cerdanyola aprova una moratòria d’accés a la ZBE per als vehicles sense etiqueta
Les multes no començaran a partir de l'1 de gener del 2025

- Cerdanyola aprova una moratòria d’accés a la ZBE per als vehicles sense etiqueta
Publicat el 20 de desembre de 2024 a les 13:14
Actualitzat el 24 de desembre de 2024 a les 10:45
El Govern local de Cerdanyola ha decidit aprovar una moratòria perquè els vehicles sense distintiu ambiental censats al municipi i amb el seu propietari empadronat al municipi puguin circular dins el límit de la Zona de Baixes Emissions (ZBE). De moment, des del consistori no es precisen dates per la posada en marxa del sistema, que acabarà amb multes a aquells conductors que incompleixin la normativa d'accés a àrees restringides. Inicialment, les sancions als vehicles infractors havien de començar-se a posar l'1 de gener del 2025.
La pròrroga ha estat aprovada després d’analitzar les atencions realitzades a l’oficina ZBE i les dades obtingudes de la lectura de les càmeres de circulació. La demora estarà lligada a l’entrada en vigor del nou contracte de transport Interurbà
Entre el 28 d’octubre i el 9 de desembre, un període que comprèn 30 dies laborables, es va registrar una mitjana diària de 14.412 vehicles únics circulant dins la zona de baixes emissions. D’aquests, un 3,35% no disposava de distintiu ambiental i només un 1,10% eren vehicles sense etiqueta i censats a Cerdanyola.
D’altra banda, el 75% de les consultes que s’han realitzat a l’oficina de ZBE han estat relacionades amb l’accés a exempcions o autoritzacions permanents i d’entre aquestes el 57,1% podien acollir-se a alguna d’elles mentre que el 17,9% no complien els requisits.
Notícies recomenades
-
Vallès Quants vallesans han deixat de fumar en l'últim any?
-
Vallès VÍDEO | Tallen un carril a la C-58 per l'aparatós incendi d'un camió
-
Vallès Caos a la xarxa viària vallesana per diverses incidències aquest dimecres
-
Vallès Més d'un centenar de pisos socials nous per a gent jove a Sant Cugat
-
Vallès Detinguts dos lladres per assaltar un pis a Sant Cugat
-
Vallès La CCQC reclama modificar el Pla de Mobilitat del Vallès per prioritzar actuacions pro transport públic