La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) està de dol per la mort de dos professors en poques hores de diferència vinculats a la institució. D'una banda, la universitat ha expressat el condol pel traspàs d'Oriol Guasch Boyé, professor del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials de la UAB. La seva activitat docent es va desenvolupar fonamentalment a la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB, a les titulacions d'Educació Infantil i d'Educació Primària, al Màster de recerca en didàctica de la llengua i la literatura i al Màster de formació del professorat de secundària (especialitat Llengua i literatura). La trista notícia es va fer pública divendres passat.
També la setmana passada va morir José Manuel Blecua, qui va ser catedràtic de llengua espanyola de la UAB i director de la Reial Acadèmia Espanyola. La seva figura no va passar desapercebuda en el món acadèmica, amb diferents reconeixements durant la seva trajectòria. Entre altres, va ser distingit amb la Gran Creu de l'Ordre Civil d'Alfons X el Savi, el Premio Aragón de Investigación, la distinció Jaume Vicens Vives, el premi Atlàntida, la Medalla d'Or de la ciutat de Saragossa i el Premi de les Lletres Aragoneses. El 2014, va ser investit doctor honoris causa per la Universidad Carlos III de Madrid. Va rebre el premi Amic dels Amics de l'Associació d'Amics de la UAB i la seva tasca docent a la Universitat va ser objecte d'un homenatge al llibre Al otro lado del espejo. Comentario lingüístico de textos literarios, coordinat per les professores Gloria Clavería i Dolors Poch.

- Oriol Guasch Boyé i José Manuel Blecua
- Cedides