
ARA A PORTADA
-
L'FP mai més serà el pla B: les empreses fan cua pels alumnes de l'institut Castellarnau Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
“He firmat contracte on feia pràctiques”: el testimoni de cinc estudiants del Castellarnau Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
-
Sancions definitives per als dos aficionats del CE Sabadell que van protagonitzar els incidents al Nou Sardenya Redacció
Marta Urzaiz estrena ‘Femina Feminae’, el clarinet nascut del confinament

- Es permetrà la mobilitat arreu de Catalunya els dies de celebració de Nadal
Publicat el 02 de desembre de 2020 a les 12:45
Actualitzat el 02 de desembre de 2020 a les 16:34
'Femina Feminae' és un projecte nascut durant el confinament per la Covid-19. El que hem vist a Catalunya en els darrers mesos és que els creadors han reconduït concerts i projectes cancel·lats en un torrent creatiu molt destacable.
És el cas del compositor Gerard Pastor, que va explorar les possibilitats de l’únic instrument i instrumentista amb qui podia fer música a casa dia rere dia: el clarinet de la Marta Urzaiz (Sabadell, 1993). Inspirat en unes condicions molt particulars neixen dues obres noves per a clarinet i piano: Femina Feminae. Es tracta d’una obra en 8 moviments basada en quadres pintats per dones o inspirats en dones. Cada moviment descriu l’essència de cada quadre, dibuixant escenes de pintors com Remedios Varo, Ramon Herreros i Franz Mark, entre altres.
[caption id="attachment_160935" align="aligncenter" width="630"]
Partitures de 'Femina feminae' / DS[/caption]
Els primers esbossos d’aquesta obra, que està a mig camí entre l’impressionisme i el nou romanticisme, van ser inspirats per l’exposició Femina Feminae del museu Thyssen a Andorra.
L’editorial de música Boileau publica ara les partitures de Femina Feminae per a clarinet i piano de Gerard Pastor. Són les primeres obres del compositor que publica l’editorial.

Notícies recomenades
-
Cultura i oci La Colla de Geganters i Grallers de Gràcia espera amb els braços oberts l'Àliga
-
Cultura i oci "No cal anar a Barcelona, tenim grans concerts de música clàssica aquí"
-
Cultura i oci Què es dirien Franco i Lluís Companys, cara a cara?
-
Cultura i oci ‘Joc de Cartes’ passa per Sabadell
-
Cultura i oci L'Observa preveu 8.000 persones als concerts inaugurals de Doctor Prats i Camela
-
Cultura i oci Musicades corona una marató de concerts al Teatre Principal