ARA A PORTADA
-
-
Badia del Vallès El 'dia D' ja ha arribat a Badia: "És l'obra de retirada d'amiant més gran mai feta a Europa" Marc Béjar Permanyer
-
Sabadell La Corporació Sanitària Parc Taulí celebra els 40 anys: "Ens queden moltes persones per cuidar" Jan Cañadell Puigmartí
-
50 anys explicant la ciutat Quatre dècades d'innovació, desenvolupament i avenços de l'Hospital Parc Taulí Jan Cañadell Puigmartí
-
Esports L'Atlètic Barceloneta guanya l'Astralpool CN Sabadell i revalida un any més la Supercopa d'Espanya Marc Segarra Rodríguez
- "Em van lligar i em van trepitjar el cap": la denúncia d'un jove a la discoteca Waka
Publicat el
09 de desembre de 2021 a
les 12:58
Actualitzat el
09 de desembre de 2021 a les
16:25
El jutjat d'instrucció 2 de Sabadell ha declarat prescrit el crim d'Helena Jubany per a totes les persones que mai han tingut la condició d'investigades. El jutge pren aquesta decisió aplicant el codi penal en el moment en què es va cometre el delicte, el 2 de desembre del 2001, que estableix que els delictes prescriuen al cap de vint anys, quan la pena màxima assenyalada al delicte sigui presó de 15 o més anys i que afirma que la prescripció s'interromprà quan el procediment es dirigeixi contra el culpable.
D'aquesta manera, rebutja la petició de l'acusació particular, que demanava ajornar la prescripció fins al febrer del 2022 perquè el procés s'havia vist afectat per la suspensió de terminis durant l'estat d'alarma per la Covid.
En el seu escrit, defensa que el termini de prescripció del delicte no té una essència de caràcter processal sinó material i no es pot identificar amb la prescripció de l'acció penal, sinó que el que prescriu és el delicte en si. Per tant, defensa que no hi va haver afectació per la suspensió dels terminis processals provocada per la pandèmia.
Aquesta decisió afecta totes aquelles persones que mai han estat investigades per aquest delicte, però el procés judicial continua per a les que sí que ho estan. De fet, el jutge va ordenar la setmana passada citar a declarar un nou investigat, un membre de la Unió Excursionista de Sabadell (UES), sospitós d'haver escrit els anònims que va rebre la jove abans de ser assassinada.
https://www.diaridesabadell.com/2021/12/01/helena-jubany-assassinada-sabadell-ues/
https://www.diaridesabadell.com/2021/11/25/helena-jubany-casos-pendents-sabadell/
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
El Casinet inaugura l'exposició sobre el llegat de Jaume Viladoms
-
Sabadell
La sabadellenca que ha fet la 'caminata con la Loba' en el penúltim concert de Shakira a Madrid: "Va ser molt emocionant"
-
Sabadell
El Tribunal de Comptes amnistia el sabadellenc Josep Manuel Suàrez i una trentena d’ex-alts càrrecs per l'1-O i l'acció exterior
-
Sabadell
El restaurant Remena obre a Sabadell a l'antic 9 de la Borriana: "Aquí hi ha molt xup-xup"
-
Sabadell Bombers de Sabadell es bolquen en la recerca del menor desaparegut a Granollers durant el temporal
-
Sabadell
VÍDEO | Desarticulen a Sabadell una organització que facilitava l'entrada irregular de migrants dominicans a Europa