ARA A PORTADA
-
-
Cerdanyola del Vallès Primera setmana sense nous positius des de l'esclat de la pesta porcina Marc Béjar Permanyer
-
Festa Major On i quan pots aconseguir el mocador de Festa Major 2026 a Sabadell? Marc Béjar Permanyer
-
Vallès L'estació de l'AVE al Vallès reapareix en escena: pot parar l'alta velocitat a casa nostra? Marc Béjar Permanyer
-
Castellar del Vallès Consulta el programa de la Festa Major 2026 a Castellar en PDF Marc Béjar Permanyer
- Dimecres de més núvols
- Pere Figueras Valls
- Periodista
Publicat el
16 d’octubre de 2018 a
les 17:39
A més de confirmar el punt d'inflexió a nivell col·lectiu, l'1-3 del Sabadell al camp de l'Ebro va deixar també noms propis. Un d'ells va ser Manuel Gato. El jugador alacantí va ser decisiu en l'espectacular reacció després de l'empat local. En el minut 85 entrava al terreny de joc i només va necessitar 60 segons per protagonitzar el segon gol amb una acció que potser es va veure eclipsada pel posterior golàs d'Arturo, però va oferir un gran detall de qualitat tècnica.
La jugada neix en un canvi d'orientació que permet a Néstor Querol endinsar-se a l'àrea, superar a Sandro Toscano i fer la centrada de la mort. En primer terme, Edgar va rematar d'esperó provocant un rebuig. La pilota va arribar als peus de Manuel Gato, qui veient l'embolic de jugadors davant seu va optar per un toc suau en lloc d'anar a trencar. Ho va fer amb tota la intenció. La pilota va superar tots els obstacles i l'intent desesperat d'un defensa sota pals va ser inútil, traspassant amb claredat la línia de meta.
La seva gran alegria estava justificada. No només per la transcendència del gol sinó per reivindicar-se a títol personal després de ser el blanc d'algunes crítiques. Ho va celebrar amb ràbia amb els seus companys i tota la banqueta. De fet, Gato tornava a marcar d'arlequinat quasi 4 anys després. El seu últim gol en el Sabadell va ser el 9 de novembre del 2014 a l'Anxo Carro de Lugo. No va servir per evitar la derrota (2-1) en el camí sabadellenc cap al descens. En les seves tres temporades d'arlequinat a 2A, Gato va anotar un total de 8 gols en lliga. Per la seva qualitat, ens podem quedar en l'1-0 al Saragossa (després de fallar un penal) i el 4-0 al Girona de la temporada 13/14.
El Sabadell també ha estat víctima del seu encert. En la 11/12, l'alacantí va fer els dos gols de l'Alcoià a la Creu Alta (2-2) i en la 15/16 va marcar amb l'Hèrcules (1-2). Ara, amb 34 anys, la seva il·lusió és aportar al màxim per tornar a viure una gran campanya en el Centre d'Esports. De moment, no ha aconseguit la continuïtat desitjada, però el gol de La Almozara pot ser un bon punt de partida. "Tinc moltes ganes de fer feliç a aquesta afició", va declarar Gato el dia de la seva presentació. El seu objectiu, després de passar un parell de dies de descans a Benidorm amb la seva família, és convèncer a la Creu Alta. La primera oportunitat serà diumenge (17h) contra el Teruel.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Esports
David de la Cruz participarà per dotzena vegada a La Vuelta
-
Esports
Edgar González: "Per l'ambició del projecte i la forma de treballar, tenia clar que volia estar al Sabadell"
-
Esports
El CE Sabadell anuncia la sortida de Rodri Escudero
-
Esports
Qui és Antonio Neri, el nou inversor i conseller del CE Sabadell?
-
Esports
Eneko Sánchez, el jove nedador artístic sabadellenc que ja és campió del món: "Entrenem moltes hores i qualsevol detall et pot deixar fora"
-
Esports
Una llegenda de Queen i un campió de Fórmula 1, amb la samarreta del Sabadell: la història d'una foto sorprenent