Marina Asensio es va graduar de la universitat fa uns mesos. La base sabadellenca va tancar una etapa de quatre anys entre els South Florida Bulls, els Western Michigan Broncos i els Utah State Aggies, compartint equip amb el també sabadellenc Quim Gómez, membre del cos tècnic tant a Michigan com a Utah. Asensio, en aquest període, es va consolidar com una de les principals canoneres de la NCAA. L'últim any, no obstant això, una lesió de llarga durada l'ha tingut força temps fora de les pistes, tot i que anteriorment estava fent una mitjana de 10,8 punts i 3,3 assistències per partit.
Ara, un cop acabada la seva trajectòria universitària, tornarà a casa, o molt a prop. La jove jugadora formada al Club Natació jugarà la pròxima temporada a la Lliga Femenina Challenge, segona categoria estatal, amb el Joventut de Badalona que tot just acaba de descendir de la màxima divisió espanyola i serà un dels grans candidats a la zona alta. A la Penya, Asensio intentarà recuperar el seu nivell d'abans de la lesió en un dels clubs més representatius del bàsquet català i en una divisió de gran exigència i nivell.
Allà es trobarà com a rival amb la jugadora formada al Sant Nicolau, Maria Serracanta, que també va finalitzar l'etapa universitària als Northern Illinois Huskies, després d'haver estat anteriorment a Mercer. La sabadellenca jugarà amb el Lima-Horta barceloní, també a Challenge.
Irene Asensio, subcampiona de la Nations League amb la selecció espanyola U21
D'altra banda, la petita de les germanes, la Irene, es continua consolidant com una de les grans promeses de l'esport sabadellenc amb un subcampionat en la fase europea de la Nations League U21 de 3x3, una disciplina que, com confessava al Diari fa poc un mes i mig, no havia practicat mai. "Estava acostumada al 5x5 i aquesta temporada no m'havien trucat. A finals de maig i sense esperar-m'ho em van comunicar que volien comptar amb mi per disputar la Nations", confessava després de la seva convocatòria.
Un cop finalitzat el torneig, amb les sis etapes corresponents, es pot dir que el balanç és molt positiu. La selecció espanyola va tancar la competició en la segona posició, després d'una aferrissada lluita amb el combinat francès, qui finalment es va penjar l'or. L'equip estatal no va baixar del segon lloc en cap de les sis etapes de la Nations, amb tres segones posicions a la fase del juliol. Recentment, en les tres jornades restants, Espanya va poder retallar distàncies i va guanyar dues etapes consecutives, però un nou segon lloc en la darrera jornada va certificar el triomf de les franceses, amb una puntuació total de 560, pels 520 de la selecció estatal.

- Asensio, al centre de la imatge, celebrant un triomf de la selecció
- FEB
Asensio, com a part important de l'equip, va competir en quatre de les sis etapes de la competició. Només es va perdre la primera i la cinquena jornada. Tot plegat li ha servit a la Irene com a preàmbul de la seva tornada als Estats Units, on començarà l'any de júnior com a universitària, el tercer, i amb un canvi significatiu d'aires per a la 26-27. La petita de les germanes Asensio ha estat transferida des dels Miners de la Universitat de Texas El Paso (UTEP), on ha jugat les seves dues temporades a la lliga, i ara competirà amb els Bobcats de la Universitat d'Ohio en una nova aventura a la NCAA.