Detall d'una de les imatges de l’exposició fotogràfica / CEDIDA[/caption]
ARA A PORTADA
-
A l'hospital també hi ha herois sense bata: "He conegut persones que no volien rebre l'alta per no estar soles a casa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
MAPA | El dièsel s'encareix un 25% en un mes i la gasolina, un 10%: on són les benzineres més barates de Sabadell? Jan Cañadell Puigmartí | Albert Acín Serra
-
El nou Mercat de Campoamor incorporarà més parades mentre les obres continuen ‘sine die’ Marta Ordóñez
-
-
De treure la millor nota a la 'sele' a publicar nou disc: "És un equilibri entre Smoking Souls i Morat" Marc Béjar Permanyer
L’ànima negra de Pedrolo, a Sabadell
- El temps: torna el sol i les temperatures estivals
Publicat el
11 de juny de 2019 a
les 12:23
La Barcelona de Manuel de Pedrolo fa olor de tabac i perfum. Les seves cantonades oculten gavardines de detectius noctàmbuls que murmuren, i les seves finestres il·luminen la intimitat de femmes fatales que es pinten els llavis d’un color diferent cada dia. És una Barcelona de fum i mentides, i a la vegada tan real que els sabadellencs Miquel Traveria i Georgina Gorriz l’han retratada en l’exposició fotogràfica Pedrolo, revelat negre.
La mostra es pot veure a la Biblioteca Vapor Badia fins al 22 de juny, i consisteix en una reinterpretació visual de dues de les novel·les policíaques més conegudes de Pedrolo, Joc brut i L’inspector fa tard. “La idea era agafar aquestes dues obres i traduir-les en imatges”, explica Traveria.
Pedrolo, revelat negre es va concebre com a part del festival de literatura criminal Sabadell negre, que es va celebrar l’octubre passat. “Coincidia amb el centenari del naixement de l’autor, i ens va semblar un punt de partida interessant”, apunta el fotògraf. El resultat és una mostra formada per un total de 31 imatges que busquen capturar les atmosferes úniques que Pedrolo dibuixa a les seves obres.
[caption id="attachment_101413" align="aligncenter" width="1772"]
Detall d'una de les imatges de l’exposició fotogràfica / CEDIDA[/caption]
Detall d'una de les imatges de l’exposició fotogràfica / CEDIDA[/caption]
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
La Creu Alta posa en marxa un concurs de còmic
-
Cultura i oci
Poesia al cementiri per a quan les paraules es trenquen
-
Cultura i oci
Jaume Clotet: "Si ens agraden les sèries de vikings, per què als noruecs no les d’almogàvers?"
-
Cultura i oci
Sabadell balla amb el festival Dansa Metropolitana
-
Cultura i oci
Els vestits de la Montpalau causen llargues cues a Madrid
-
Cultura i oci
Els Gegants salven Sabadell d’una maledicció infernal