ARA A PORTADA
El DVD de ‘Vida en sombras’, premiat al Festival Il Cinema Ritrovato de Bolonya
- El temps: cel serè (i calor) dia i nit
Publicat el 28 de juny de 2019 a les 19:19
Actualitzat el 28 de juny de 2019 a les 19:21
L’edició en DVD de la pel·lícula Vida en sombras i l’obra completa del director sabadellenc Llorenç Llobet Gràcia, ha estat considerada la millor de l’any pels premis Il Cinema Ritrovato. El treball va estar realitzat per la Filmoteca de Catalunya en col·laboració amb el segell Intermedio.
Aquests guardons, organitzats per la Cinemateca de Bolonya i la Mostra Internazionale del Cinema Libero en el marc del festival Il Cinema Ritrovato que se celebra aquests dies a la ciutat italiana, reconeixen des de fa quinze anys les millors edicions en DVD de films que tinguin com a mínim 30 anys d’antiguitat. L’objectiu és donar visibilitat i incentivar productes de qualitat realitzats arreu del món per al mercat domèstic.
Es tracta d’un dels premis internacionals més importants en l’aspecte de recuperació i restauració de films i autors oblidats, o de còpies de pel·lícules icòniques que no es troben o han perdut qualitat. El jurat d’Il Cinema Ritrovato està format per Lorenzo Codelli, Philippe Garnier, Pamela Hutchinson, Miguel Marías, Shivendra Singh Dungarpur i presidit per Paolo Mereghetti.
La supervisió dels treballs de restauració va córrer a càrrec del també sabadellenc Ferran Alberich, i es van dur a terme al Centre de Conservació i Restauració de Terrassa. Segons va destacar la Filmoteca en un comunicat, el premi obtingut a Bolonya és un pas més en “la tasca primordial” de recuperar el patrimoni audiovisual català.
https://www.diaridesabadell.com/2019/06/05/el-cineclub-recupera-la-figura-de-llobet-gracia-el-primer-cinefil-de-sabadell/
Notícies recomenades
-
Cultura i oci
Intentarem que res no ens distregui de ser feliços, Anna Fité
-
Cultura i oci
Canvi de presidència als Saballuts, que tenen l'objectiu de tornar a fer un castell de 9
-
Cultura i oci
Carles Sans: "És millor retirar-se a dalt de tot que quan la gent pensi 'ja no toca'"
-
Cultura i oci
‘Gegant’: Roald Dahl i el pes de les paraules
-
Cultura i oci
La Bàscula decanta el teatre amateur cap a l’èxit
-
Cultura i oci
Els 10 concerts de la temporada de Joventuts Musicals de Sabadell