L’Agrupació Andalusa San Sebastián de los Ballesteros va celebrar la Romeria de Sant Isidre Llaurador diumenge passat, una trobada que es repeteix any rere any i que forma part de la litúrgia de la ciutat. Ara bé, aquest any ha sigut diferent perquè fa cinquanta anys de la fundació de l’entitat, una efemèride molt especial. Enguany tocava reivindicar una festa impulsada per un petit grup de veïns cordovesos establerts a Sabadell l’any 1976. D’una primera trobada, en què un grup d’amics va aportar 100 pessetes cadascun per a la primera romeria, s’ha arribat fins als nostres dies com una de les icones de Sabadell.
La festa exhibeix una vintena de carrosses i reuneix més de mil persones cada any, fet que la converteix en una de les cites més populars del calendari sabadellenc. L’entitat i la celebració han mostrat una gran capacitat d’adaptació després d’haver traslladat el recorregut de la romeria fins a la font de Can Rull per les restriccions de la pesta porcina.
Volem felicitar l’agrupació pel seu aniversari i desitjar-los molts anys més de trajectòria. Coincidint amb el cinquantè aniversari de l’entitat, volem dir una veritat com un temple: Sabadell s’ha construït gràcies a l’esforç i la contribució de persones vingudes d’arreu, sense distincions ni exclusions. El vincle profund entre Sabadell i Andalusia forma part de la història i de la identitat col·lectiva de la ciutat, i és un motiu d’orgull compartit per tots els veïns.