ARA A PORTADA
Smatsa acusa la Crida de bloquejar les negociacions

- Els FGC s'aturen a Gràcia i no arriben fins a Plaça Catalunya
Publicat el 01 de desembre de 2018 a les 16:11
Actualitzat el 01 de desembre de 2018 a les 23:47
[Xavi Oliva i Aleix Pujadas]
L’Ajuntament i Smatsa es van reunir ahir per negociar un acord que permeti desbloquejar la situació actual i estudiar la moció aprovada dijous en el ple municipal. Aquesta, a la que dóna suport l'empresa, insta a la retirada de l’ERO per part de la concessionària i demana al govern que modifiqui l’annex de la ITF.
Segons ha explicat Smatsa en un comunicat emès aquest dissabte, tot i que la solució ha sigut avalada pel Secretari i els serveis jurídics del consistori, l’alcalde i la Crida s’han negat a acceptar l’acord per ser “políticament indefensable” pel partit.
L’empresa denuncia que aquesta decisió és “una absoluta falta de voluntat per buscar una solució al conflicte” i una “voluntat d’incomplir el mandat de la moció aprovada pel ple”. Smatsa acusa l’alcalde i la Crida d'anteposar “els interessos partidistes als del conjunt de la ciutat”.
La concessionària assegura al mateix comunicat que no acceptarà cap solució diferent de l’aprovada en la moció del ple de dijous, i que “garanteixi” la retirada de l’ERO i no haver de tornar-lo a posar sobre la taula a causa “de la rebaixa injustificada en l’import i serveis contractats” entre Smatsa i l’Ajuntament.
Fonts pròximes a la Crida, coneixedores del paper del govern en les negociacions, han explicat al D.S. que es “manté la voluntat de seguir negociant” una solució que impedeixi l’acomiadament de les 43 persones afectades per l’ERO. “Potser ells aspiraven a sortir d’allà amb un acord tancat, però es va parlar de continuar negociant”, defensen.
Notícies recomenades
-
Sabadell FOTOS | La festa de l'escuma de Sol i Padrís
-
Sabadell Exitosa desfilada solidària d'Andi Sabadell
-
Sabadell Incendi a l'exterior d’un restaurant a Castellarnau
-
Sabadell Més sabadellencs que mai vivint a l'estranger
-
Sabadell La febre de viure a l'estranger, de la mà de quatre sabadellencs: "Tenim mals prejudicis de molts llocs del món"
-
Sabadell Estem a prop de tenir una ciutat de 15 minuts?