*Què és Triangulum: És una iniciativa de la Unió Europea per compartir iniciatives d'innovació entre diferents ciutats del continent. Hi participen sis ciutats: les lighthouse cities -Manchester, Eindhoven i Stavanger- desenvolupen projectes d’innovació urbana i les follower cities -Leipzig, Praga i Sabadell- miren de replicar-los i adaptar-los a la seva realitat.
Amb els recursos de Triangulum, i seguint idees ja implementades a les lighthouse cities, o "ciutats far", a Sabadell s’han dissenyat deu iniciatives concretes d’innovació, que van ser aprovats per la Junta de Govern Local fa tres mesos, a l’abril, i actualment es troben en diferents graus d’assoliment: (fes click als noms per descobrir els 10 projectes)Ara a portada
-
-
Diners El sector tèxtil, dels més afectats per l'aturada elèctrica: "Estàvem en el punt més àlgid d’activitat de la fàbrica” Manel Camps
-
Sabadell FOTOS | Gran homenatge a les accions heroiques dels Mossos: "Gràcies per ser-hi sempre" Redacció
-
-
Sabadell "Gran èxit" dels estudiants de Medicina del Taulí al MIR: i ara, on faran la residència? Sergi Gonzàlez Reginaldo
10 innovacions del projecte Triangulum en mans del pròxim govern
Les propostes innovadores actuals del projecte Triangulum queden a l'espera de les intencions del pròxim govern

- El temps: Sol interromput
Publicat el 04 de juny de 2019 a les 08:00
Actualitzat el 04 de juny de 2019 a les 16:03
Com serà la Sabadell del futur? Un nom clau a l’hora d’imaginar la ciutat a curt termini és Triangulum, un projecte de noves tecnologies molt debatut dins els cercles locals dedicats a la innovació que molts ciutadans, però, no coneixen.
“Quan vam arribar al departament -apunta el regidor d’Innovació en funcions, Miquel Soler-, vam trobar que tots els recursos s’orientaven a temes de residus, i que moltes entitats a Sabadell buscaven finançament europeu per la seva banda”. “El nostre compromís era tenir redactat el pla d’acció”, comenta l’Oriol Llevot, coordinador del Triangulum a Sabadell.
Pendents de la nova alcaldia
Quan van planificar els projectes d’innovació, la previsió per a les deu accions era que necessitarien dos mandats: un per definir-les i un altre per desenvolupar-les. Aquí on s’obren els dubtes: aquest projecte ha estat impulsat pel quadripartit que fins ara governava la ciutat, però el pròxim govern el continuarà? De les deu idees, només sis tenen assegurada a hores d’ara la continuïtat. Les quatre restants depenen de les prioritats polítiques del govern entrant.
Falten pocs dies per saber qui serà el nou alcalde o alcaldessa de Sabadell -el 15 de juny tindrà lloc el ple d’investidura-, i els impulsors d’aquestes iniciatives esperen que el proper govern els doni continuïtat, suport i finançament suficient. Els projectes es troben en diferents fases de desenvolupament, però “qui governi a partir del juny trobarà plans pressupostats i una base sobre la qual treballar”, insisteix el regidor en funcions.