ARA A PORTADA
Podem reclama un calendari per erradicar els barracons de Sabadell
- L'atur registra una baixada de 164 persones
- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el
30 de setembre de 2019 a
les 16:49
Actualitzat el
30 de setembre de 2019 a les
17:11
El grup municipal de Podem Sabadell presentarà una moció al ple d'aquest dimecres en defensa dels equipaments de les escoles públiques. Per aquest motiu, volen instar la Generalitat a accelerar els tràmits per construir l'escola Virolet i l'institut Arraona, a fer un calendari per erradicar els barracons a tota la ciutat; i instar el Parlament perquè elevi les partides pressupostàries per a l'educació en els pressupostos de l'any vinent.
Actualment a Sabadell hi ha sis centres en barracons on estudien un miler de persones. A part dels ja esmentats, també s'hi sumen els instituts Agustí Serra, la Serra, l'escola Bellapart i el que ha obert les portes aquest curs, l'institut Narcisa Freixas i Cruells. La regidora i segona tinenta d'alcaldessa, Marta Morell, creu que es tracta de "condicions precàries" per als alumnes, i apunta que els barracons "són una de les mancances endèmiques de l'escola pública catalana i s'ha anat agreujant en les darreres dècades".
Morell creu que "perquè l'escola pública sigui garantida, d'igualtat d'oportunitats, de cohesió social o de lluita contra la segregació escolar cal que l'educació tingui lloc en unes edificacions adients". La cara visible de Podem al consistori critica que en els darrers anys hi ha hagut una manca de voluntat política del govern català per invertir en educació. Quan se sap, assegura, que a Catalunya es dediquen 30 milions d'euros anuals a cofinançar escoles que segreguen per sexe, "una situació que per a nosaltres és inacceptable".
Notícies recomenades
-
Sabadell
Les noves façanes de la rambla d'Ibèria
-
Sabadell
La Creu de Barberà celebra amb èxit el seu Sant Jordi anticipat
-
Sabadell
Cent anys de vida: “El secret és una bona dieta, estimar molt i perdonar”
-
Sabadell
L'A.V. dels Safareigs de la Font Nova celebra una Festa de la Primavera marcada per les seves reivindicacions veïnals
-
Sabadell
Incendi en un habitatge del barri d’Espronceda
-
Sabadell
Nit de crema de contenidors a Sabadell amb un menor detingut