ARA A PORTADA
-
-
Sabadell FOTOS | El nou pàrquing de l’Eix Macià, en obres, obrirà a finals de gener i manté en el projecte la carpa del circ Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell "Sabadell has the power": Dos cavalls de nom Sabadell campions a Mèxic 2010 i Sud-àfrica 2015 Víctor Colomer
-
Sabadell FOTOS | Un detingut i diversos identificats en un operatiu dels Mossos en un bloc de Can Puiggener S. G.
-
Cultura i oci David Vila i Ros publica ‘La llengua i tu’, una defensa del català des de l’ús quotidià Sergi Gonzàlez Reginaldo
Diumenge, el dia que més persones es concentren a Sant Roc per reclamar la llibertat dels presos
Sabadell
- El Festival de Cinema de Terror roda a l'antiga fàbrica dels Nois Buxó
- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el
11 de febrer de 2020 a
les 13:51
Actualitzat el
11 de febrer de 2020 a les
18:46
Aquest dimarts, 11 de febrer, fa 200 dies que diàriament un grup de persones es concentren a la plaça de Sant Roc per reclamar l'alliberament dels polítics independentistes empresonats i el retorn de la pancarta 'Llibertat presos polítics' a la façana de l'Ajuntament. La iniciativa la va emprendre el vicepresident d'Òmnium Cultural a Sabadell, Josep Boltaina, el dissabte 27 de juliol del 2019. En aquest temps, els diumenges són els dies que més gent agrupen, tot i que les xifres són molt similars la resta dels dies, segons les dades facilitades per l'organització de la protesta. Passant o clicant a sobre de cada bloc podreu veure la mitjana diària d'assistents.
En aquests dies una mitjana de 166 persones han participat cada dia en la concentració, segons dades dels organitzadors, anomenats La Gent de la Plaça. El recompte es fa diàriament amb el mateix sistema: tothom qui arriba a la trobada sap -o se l'avisa- que ha de posar un cigronet en un pot.
El dia que hi va anar més gent va ser el 4 de gener, 619 persones, que coincideix amb l'inici de la investidura de Pedro Sánchez com a president del govern espanyol. En algunes ocasions hi ha hagut molta més gent del que és habitual, com els dies 8 i 9 de setembre, per Festa Major, 255 persones. Per Nadal van ser 118; i per Cap d’Any, 130. Per Reis, 132. Un dia de pluja, per exemple, el 10 de gener, van ser 89 persones, sempre segons l’organització.
Alguns esdeveniments que han passat a la ciutat durant aquests dies també s'han fet notar a la concentració diària, com apunta Josep Boltaina. Si bé el 22 de setembre van ser 199 persones, l'endemà, 23 de setembre, eren 328 per la detenció de quatre CDR sabadellencs. El dia següent les xifres van tornar a baixar, a 223 persones. En aquest sentit, un cop alliberat el CDR Xavi Duch després de passar tres mesos empresonat a Soto del Real (Madrid), el diumenge 22 de desembre el van rebre 416 persones. Un nombre de persones molt similar, 405, també es van concentrar a Sant Roc, diumenge 12 de gener, per rebre el CDR Jordi Ros en ser alliberat.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Les fotos de l'eclipsi
-
Sabadell
FOTOS | Així s'ha viscut l'eclipsi des de la millor vista de Sabadell
-
Sabadell
Màxima expectació a Sabadell per l’eclipsi: "Fa molt temps que parlem d'aquest moment!"
-
Sabadell
FOTOS | S'esfondra una formigonera que treballava en les obres de la Nova Creu Alta
-
Sabadell
Guia per veure l’eclipsi a Sabadell: el millor lloc on anar, a quina hora, com serà i com protegir-se
-
Sabadell
Dos avisos per fuites de gas a Sabadell acaben en falses alarmes