ARA A PORTADA
La defensa de Forcadell diu que la revocació del 100.2 no hauria d'afectar el tercer grau
- Diversos alcaldes vallesans demanen a la Generalitat que reconsideri el tancament de les targetes moneder
Publicat el
23 de juliol de 2020 a
les 12:38
Actualitzat el
23 de juliol de 2020 a les
12:39
Marisa Díaz, de l'equip d'advocats de la defensa de Carme Forcadell, ha assegurat aquest dijous que la resolució del Tribunal Suprem revocant el 100.2 de Carme Forcadell no hauria d'afectar el tercer grau. Díaz ha criticat que el Suprem s'hagi pronunciat sobre una situació "que ja no existia". "S'ha volgut fer una resolució per algun motiu que transcendeix més enllà d'una qüestió jurídica.
Perquè si fos una qüestió jurídica, aquesta resolució no hagués existit mai", ha opinat al 3 24. L'advocada ha remarcat que aquesta decisió del Suprem no té efectes ara mateix però els pot tenir en el futur, en funció del que passi amb el tercer grau.
Segons Díaz, aquesta posició del Suprem genera "inseguretat jurídica en molts termes", i ha recordat que la pròpia Audiència de Girona, per exemple, ha rebutjat el recurs de la fiscalia sobre el 100.2 de Dolors bassa al·legant que ja tenia el tercer grau.
En preguntar-li si aquesta resolució tindrà efectes sobre el tercer grau, ha insistit que "tècnica no n'hauria de tenir, perquè el tercer grau va per un altre camí". "En tema penitenciari, cadascuna de les actuacions que es prenen sobre els interns va per acords de la junta, i els recursos van en funció de cada acord de junta que es faci", ha explicat.
Notícies recomenades
-
Sabadell
El Pla Local d'Habitatge, analitzat al detall a la Fundació Bosch i Cardellach
-
Sabadell
VÍDEO | Graven porcs senglars al Centre de Sabadell hores després del primer positiu de pesta porcina a la ciutat
-
Sabadell
Afectacions a l’L80 per les obres a la ronda Collsalarca: “Fa anys que volem canvis en la parada d’autobús”
-
Sabadell
Sabadell En Comú Podem vol reforçar la memòria de les riuades del 1962 amb un acte institucional anual
-
Sabadell
Tots els sabadellencs tenen una zona verda a menys de 10 minuts de casa
-
Sabadell
FOTOS | Explosió reivindicativa del món educatiu a Sabadell