ARA A PORTADA
-
Diari de Sabadell Queixes entre famílies del nord per una trentena d'alumnes sense plaça a l'institut Joan Oliver: "Que obrin una línia" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Sabadell FOTOS | Una cinquantena de persones irrompen al vestíbul del Parc Taulí contra les llistes d'espera sanitàries Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell Per què se sent olor de cremat a Sabadell i a diversos punts de Catalunya? Jan Cañadell Puigmartí
-
- Ràdio Sabadell presenta el documental 'Tornar, 10 anys d'Ipurúa'
Publicat el
21 de maig de 2021 a
les 16:01
Actualitzat el
21 de maig de 2021 a les
16:53
Esquerra Republicana a Sabadell vol implantar un permís de menstruació i menopausa pel personal de l'Ajuntament i les empreses municipals. Segons posa sobre la taula el partit, el permís cubriria fins a un total de 12 dies retribuïts l'any per totes les "persones menstruants treballadores d'aquesta institució", expliquen en un comunicat.
Es tracta d'una moció que han registrat aquest divendres per la Junta de Portaveus del pròxim dijous 27 que busca el "compromís" d'incorporar el nou permís pel personal municipal, tot portant-lo a la pròxima mesa de negociació col·lectiva perquè es faci efectiu dins el termini de sis mesos, i estudiar incorporar-lo com a clàusula social als concursos del consistori.
"Entre el 25 i el 60% de les dones i dels homes trans pateixen dolor durant la regla (dismenorrea), un tema encara tabú i que continua invisibilitzat" explica Glòria Llobet, regidora i membre del Jovent Republicà. I afegeix que "d’aquestes persones, entre un 1 i un 15% senten un mal molt intens i invalidant que les invalida temporalment".
"Aquest dolor invalidant, si no és reconegut, es pot traduir en un motiu més de discriminació de les persones menstruants, ja que n’afecta directament la capacitat laboral", remarca Llobet. Disposar de 12 dies l'any per aquestes qüestions, proposa, "té una conseqüència positiva en la reducció d’aquestes desigualtats".
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Veïns de Torre-romeu denuncien talls de llum repetits: “Ens hem quedat cinc hores a les fosques”
-
Sabadell
VÍDEO | Tensió a la C-58 per una picabaralla entre dos camions
-
Sabadell
Enxampen un segon individu a la Creu Alta després d'un robatori en un comerç
-
Sabadell
Sabadell impulsarà ajuda humanitària per Veneçuela: com aconsellen contribuir?
-
Sabadell
Desallotgen una residència d'avis a la Creu Alta per un incendi
-
Sabadell
Patrimoni Gràfic ja ha rescatat més de vint rètols