ARA A PORTADA
-
La policia retira 308 cotxes abandonats a Sabadell en un any: "Ocupen places d'aparcament!" Marta Ordóñez
-
Inversió de 300.000 euros per a la millora de l'estació de Rodalies de Sabadell Sud Jan Cañadell Puigmartí
-
Els alumnes menors del cicle d’Emergències Sanitàries es queden sense pràctiques: “No ens podem graduar" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Sabadell s'agermana amb San Sebastián de los Ballesteros (Còrdova)
- Prop de 2.000 abonats, sense aigua per una interrupció en el servei
Publicat el
13 de setembre de 2021 a
les 13:18
Sabadell sotmetrà demà a votació l'agermanament amb el municipi cordovès de San Sebastián de los Ballesteros, poble d'orígen d'una gran part d'andalusos que van arribar a viure a la nostra ciutat durant les onades migratòries dels anys seixanta. "Hi ha història compartida entre les dues ciutats, especialment per la gent que va emigrar", ha expressat el regidor d'Acció Social, Eloi Cortés. L'objectiu final és la difusió de la realitat social i cultural entre les dues localitats. El ple municipal sotmetrà a votació el pacte d’agermanament, una proposta promoguda per l'Agrupació Andalusa San Sebastián de los Ballesteros. "Celebrem aquest acord", assegura Joaquin Lesmes, president de l'entitat.
Si així es formalitza, dissabte, una comitiva de 70 persones en representació de la ciutat sortiran de Sabadell en direcció al municipi andalús, on tindrà lloc l'acte institucional. Es preveu que dissabte 18 i diumenge 19 se celebri la Revetlla de l'emigrant, que tindrà lloc al carrer de Sabadell. Després de l'acte oficial, es preveu una nit de coros rocieros, espectacles i flamenc que s'allargaran fins diumenge.
La intenció de l'Agrupació és promoure la cultura catalana i andalusa en els seus afiliats a través de tota mena d'esdeveniments a Sabadell. Durant el 2020, les principals activitats de l'associació han quedat anul·lades: el sopar de gala, la tradicional festa de les migues, el festival flamenc en el Teatre Principal i la Romeria de San Isidro Labrador. Sí que han pogut gaudir de la festa de la 'Cruz de Mayo' o de la Santa Creu i de la presentació de la 45a edició de la seva revista, després que l'any passat no ho poguessin fer de forma oficial.
Notícies recomenades
-
Sabadell
L'Ajuntament cedeix el terreny de la residència del tercer sector a Can Gambús
-
Sabadell
VÍDEO | Trenquen un llum del carrer amb un objecte metàl·lic i ho celebren efusivament: noves queixes al Centre
-
Sabadell
SMATSA equipa els seus vehicles amb 16 desfibril·ladors per millorar la resposta a emergències
-
Sabadell
FOTOS | Així serà el MNAC amb el segell sabadellenc d'Harquitectes
-
Sabadell
VÍDEO | Les càmeres ocultes de Pau Llatjós: "A Sabadell he aconseguit més visites que en qualsevol altre lloc"
-
Sabadell
Els Guardons del Vallès premien dècades d’història a la Fira Àpat