ARA A PORTADA
-
Sabadell Més de 64.000 pacients en llista d’espera sanitària a Sabadell: on es concentren els retards? Jan Cañadell Puigmartí
-
Sabadell Les històries humanes darrere de les llistes d'espera: "Anímicament, m'està destrossant" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Cultura i oci VÍDEO | Sergio Dalma i l'Escolania de Montserrat canten el Virolai i 'Em dones força' al papa Lleó XIV Redacció
-
La torre i l'edifici de servei de l'Artèxtil, protegits pel ple municipal
Sabadell
El ple municipal de març ha donat llum verda a la catalogació dels dos elements, enmig d'un debat pel procés d'al·legacions
- El riu Ripoll estrena la seva primera passarel·la penjant a Barberà
Publicat el
01 de març de 2022 a
les 18:42
El ple municipal de Sabadell ha donat llum verda a protegir patrimonialment la torre i l’edifici de servei de l’Artèxtil. El valor arquitectònic dels dos elements, que conformen una superfície de 8.564 metres quadrats, ha quedat catalogat.
L'edifici principal i les xemeneies ja estaven catalogats, però faltaven aquests dos elements per protegir, per tal que l'antiga fàbrica acabi acollint l'Escola d'Infermeria de la UAB, dins de la seu del Campus Universitari de Ciències de la Vida i la Salut.
https://www.diaridesabadell.com/2022/02/15/grau-infermeria-sabadell/
En aquest ple municipal de març, s'han resolt la trentena d'al·legacions que un particular, ERC, la Crida i l'Entesa havien presentat. La majoria no s'han admès a tràmit o han quedat desestimades.
https://www.diaridesabadell.com/2022/01/31/torre-artextil-proteccio-patrimoni-sabadell/
De fet, l'equip de Govern ha retret a ERC i la Crida que les seves al·legacions no tenien res a veure amb el punt de votació. La setmana passada, ja van acusar les formacions de "posar bastons a les rodes al projecte". Els grups municipals de l'oposició han replicat que el procés d'al·legacions forma part del procediment i que tenen el dret a participar-hi. La Crida també ha acusat el Govern d'anunciar el projecte sense tenir-ne el pressupost, que finalment s'espera que sigui de 30 milions.
A part de l’Escola d’Infermeria, l’entorn de l’Artèxtil canviarà també amb la reforma del carrer de Quevedo i la supressió del pas soterrat per a vianants, la creació d’una plaça pública a la part central de l’illa que ocupa i la construcció de 82 habitatges d’una promoció privada.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Montserrat Coca (Bodega Coca): "“No competim amb els preus dels supermercats: ens hem d’especialitzar”
-
Sabadell
Quan serà l'encesa de llums de Nadal a Sabadell?
-
Sabadell
Les obres d’Alcalde Ribé, previstes per a finals d’any
-
Sabadell
Nova rotonda per millorar l’accés a Torre-romeu
-
Sabadell
L'últim caramel de la botiga 1800: tanca l'emblemàtic establiment després de més d'un segle i mig a Sabadell
-
Sabadell
Veïns del Raval d'Amàlia diuen prou: "La manca de voreres és un suïcidi, vaig caure per l'estat del terra"