ARA A PORTADA
-
Mig any de pesta porcina: com hem arribat fins aquí? Deu claus per saber on som Marc Béjar Permanyer
-
La gestió de la crisi sanitària de la pesta porcina, a debat: "És qüestió de temps que puguem eliminar el virus" Marc Béjar Permanyer
-
L'edifici modernista de l'antiga Caixa Sabadell incorpora millores en accessibilitat Aleix Pujadas Carreras
-
La defensa de Laiglesia demana més temps per presentar els escrits a l'espera d'un nou informe d'ADN Redacció
-
Recuperar el bosc i oportunitats laborals amb un curs formatiu: "Feia dos anys que estava a l'atur" Jan Cañadell Puigmartí
Sabadell recorrerà la sentència que dona la raó a l’Estat sobre la propietat de la Caserna
Sabadell recorrerà la sentència que dona la raó a l’Estat sobre la propietat de la Caserna
- En Comú Podem Sabadell vol un Centre d'Interpretació del Ripoll, en lloc del Surfcity
Publicat el
05 de maig de 2022 a
les 19:15
Actualitzat el
05 de maig de 2022 a les
21:04
L’Ajuntament de Sabadell presentarà recurs contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que dona la raó a l’Estat sobre la propietat de la Caserna de la Guàrdia Civil. La sentència, que l'administració municipal ha rebut avui, estima el recurs d’apel·lació que va presentar el Ministeri de l’Interior contra una altra sentència del desembre del 2020, que va desestimar el recurs presentat pel Ministeri de l’Interior contra els acords adoptats al ple municipal del 22 de febrer de 2018.
https://www.diaridesabadell.com/2021/01/21/estat-recurs-caserna-sabadell/
Aquesta nova sentència estableix que l’Ajuntament va infringir els límits de la revisió d’ofici contra la seguretat jurídica al reaccionar tard, al cap de més de deu anys, contra el conveni inicial. A més, considera que el ple no té les competències per revisar el conveni i que calia acudir a la justícia per obtenir la seva anul·lació. Segons la sentència, aquesta nul·litat ja s’havia jutjat i no es pot tornar a plantejar l’anul·lació.
Finalment, també considera que els acords del ple van superar la seva potestat, perquè no només va anul·lar el conveni, sinó que també l’Ajuntament en va recuperar la propietat sense seguir el procediment legalment previst. La sentència es pot recórrer davant del Tribunal Suprem en els propers 30 dies.
https://www.diaridesabadell.com/2021/01/22/caserna-guardia-civil-sabadell/
“Haurem d’acatar les resolucions judicials mentre preparem un recurs. Si la via judicial no té èxit, s’estudiaran altres camins per fer possible tenir la caserna en mans de la ciutat”, ha afirmat Mar Molina, Regidora de Desenvolupament Urbà i Transició Energètica
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
"Sexe explícit al carrer, baralles i vandalisme"... la controvertida visió de Sabadell d’una cadena televisiva
-
Sabadell
Incidències en temps real de l'R4 de Rodalies i l'S2 d'FGC: consulta-les aquí
-
Sabadell
La Fuensanta se'n va de Romeria, amb afectacions per la pesta porcina
-
Sabadell
Tres detinguts a Sabadell i Sentmenat per una gran plantació de marihuana
-
Sabadell
L'espai de Sabadell on infants i adolescents també decideixen la ciutat: “Els petits tenim el nostre punt de vista”
-
Sabadell
Consulta l'estat del trànsit a les carreteres que passen per Sabadell i el Vallès