ARA A PORTADA
Els afectats dels Merinals porten a votació la reforma dels seus pisos
- El porter Kike Royo, la primera baixa del CE Sabadell
Publicat el 28 de juny de 2022 a les 19:00
Actualitzat el 30 de juny de 2022 a les 10:02
“La rehabilitació que s’ha acordat és minsa i insuficient. Un pegat”. Aquesta és la reflexió compartida per les famílies dels 170 habitatges dels Merinals en mal estat que s’han de reparar, que no s’han mostrat satisfets amb l’increment pressupostari – de 60.000 euros– al que ha cedit la Generalitat de Catalunya per a la rehabilitació dels edificis. L’Agència de l’Habitatge s’ha plantat amb la proposta: “És el que hi ha, o ho agafem o ho deixem”, lamenten els veïns.
La proposta inicial que es va presentar al veïnat inclou la rehabilitació dels edificis en mal estat (1,7 milions d'euros), la instal·lació d’ascensors –l’Agència finançaria el 60%, mentre que el 40% restant l’hauria de sufragar els veïns,6.270 euros per família– (1,6 milions d'inversió pública) i una reforma integral de l’espai públic (2,6). Amb tot, la inversió pública és de sis milions d’euros. El veïnat havia reclamat una revisió del pressupost i de les reformes necessàries que calia fer.
La proposta que se’ls va presentar agafa al peu de la lletra els resultats de l’estudi que va fer el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC), en què dictava unes rehabilitacions urgents i feia unes recomanacions per reparar altres elements, que no considerava prioritàries. “Teníem l’esperança de poder arribar a un grau de rehabilitació superior i molt més acurat”, coincideixen. En tot cas, donen per perduda la possibilitat d’enderrocar i substituir els edificis.
Notícies recomenades
-
Sabadell
El Paddock guanya múscul comercial amb l’obertura de la botiga de joguines Toys’R’Us
-
Sabadell
Vist per sentència el judici del bloc Guillem Agulló
-
Sabadell
Lluís Matas, sobre el futur de Junts: “Si volen que trenquem el govern, no descarto cap escenari”
-
Sabadell
Novetats en el cas de la sabateria Acín: a declarar el sospitós del crim de la dependenta 18 anys després
-
Sabadell
L'ADN d'Ana Echaguibel no coincideix amb les restes trobades al jersei d'Helena Jubany
-
Sabadell
Demanen més de cinc anys de presó a dos homes després d'una baralla amb un cúter i un ganivet