ARA A PORTADA
Nova vida als locals comercials buits de Sabadell?
El lobby 2015 Projectes i Gestió reclama que ajuntaments i Generalitat accelerin la legislació per a convertir locals tancats en habitatges
- Les claus de la represa del Sabadell-UD Logroñés, suspès per la tempesta
Publicat el
27 de febrer de 2023 a
les 13:05
Actualitzat el
28 de febrer de 2023 a les
09:28
“A vegades hi aventuren finalitats socials, però ara que hi ha tanta demanda d’habitatge, és hora de donar nous usos a tots aquells locals comercials buits”. El lobby vallesà 2015 Projectes i Gestió (un equip de professionals de la construcció i de l’àmbit legal) ha reclamat que ajuntaments i Generalitat accelerin “la legislació per a transformar locals tancats, fora de la primera línia comercial, en habitatges d’entre 40 i 90 m2 de ple dret”. Així ho sosté el president de l’equip, José Maria Coderch, que augura que “a Sabadell podria haver-hi prop de 400 baixos que actualment estan tancats”. Segons un comunicat facilitat per l’organització, aquesta és un exercici de sostenibilitat, ja que “únicament s’ha de transformar l’ús de l’espai, i no crear-lo”. Coderch assegura que en l’actualitat hi ha una legislació que possibilita aquest tràmit (Decret 28 de la Llei del Sòl), però lamenta que “els ajuntaments ho dificulten amb requisits molt rígids i normatives urbanístiques inflexibles”.
Fonts de l’Ajuntament de Sabadell, però, referencien que al municipi se’n atorguen contínuament de llicències d’aquest caire, i que no és un problema que afecti realment a Sabadell.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Proposen rutes alternatives d'autobús al Torrent del Capellà durant les obres de ronda Collsalarca
-
Sabadell
Afectacions a quatre línies d'autobús aquest dimecres per un tall a un carrer del Centre
-
Sabadell
Detenen un home a Sabadell, implicat en una organització relacionada amb el tràfic de droga i armes
-
Sabadell
VÍDEO | Virulent incendi d'un contenidor de paper a Sabadell
-
Sabadell
VÍDEO | Nova crema de vehicles: dos turismes calcinats al barri de Covadonga
-
Sabadell
Suport municipal al comerç local: “No és una opció, és una necessitat”