ARA A PORTADA
El ple de Sabadell vota a favor de descartar la piscina d’onades SurfCity
El ple de Sabadell vota a favor de descartar la piscina d’onades

- Consulta si ets membre d'una mesa electoral a Sabadell el 28-M

- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el 02 de maig de 2023 a les 22:10
Actualitzat el 03 de maig de 2023 a les 19:04
El ple de l'Ajuntament de Sabadell ha votat en la sessió ordinària de maig, aquest dimarts, descartar el projecte privat de la piscina d'onades SurfCity, actualment en fase de tramitació al consistori. L'aprovació no és vinculant perquè s'ha fet a partir d'una moció, presentada per ERC i la Crida. Però és significativa perquè ha suposat un gir en el guió: el PSC s'ha quedat sol votant a favor del projecte, i Junts, que fins ara hi donava suport, s'ha abstingut, tal com va avançar Lluís Matas a la recent entrevista amb el Diari. Ciutadans també s'ha abstingut i la regidora no adscrita, Marta Morell, ha votat en contra del projecte.
La moció ha quedat aprovada, doncs, amb 10 vots a favor (ERC -avui amb una regidora menys- , Crida i la regidora no adscrita), sis abstencions (Ciutadans i Junts) i 9 vots a favor, del PSC, a qui li ha faltat un vot perquè ja no compta amb l'exregidor Jesús Rodríguez, expulsat de la formació.
El primer tinent d'alcaldessa i portaveu del Govern, Pol Gibert, ha apuntat que, "davant el dubte raonable" sobre l'aspecte mediambiental del projecte, l'Ajuntament ha encarregat diversos informes (tres tècnics i un final). Informes que analitzarà la Generalitat analitzarà per tenir "la màxima garantia possible en l'àmbit ambiental tot i saber que ni és preceptiu ni obligatori". Gibert creu, però, que l'interès dels proposants de la moció no és el medi ambient perquè, sinó, esperarien que hi hagués una resolució que aclarís els dubtes que hi ha en aquest sentit abans de voler tirar enrere el projecte. El responsable del Govern reitera que l'executiu "acatarà el que digui l'informe de màxima garantia mediambiental".
Des d'ERC, el seu portaveu, Gabriel Fernàndez, afirma que els republicans tenen "un model oposat i diferent" i el projecte SurfCity "és la millor síntesi d'aquesta diferència". Fernàndez reclama definir el model de ciutat al ple, acusa el Govern de voler "passar el mort" a la Generalitat i reclama que "no tireu pilotes fora, assumiu les conseqüències i si no hi esteu d'acord i ara dubteu, sempre sou a temps de corregir".
La portaveu de la Crida, Nani Valero, ha reclamat que "no alimentem l'emergència climàtica" amb projectes com aquest. Per "coherència i responsabilitat", perquè en moments "d'emergència climàtica i sequera" és "inoportú" voler tirar endavant la piscina d'onades.
Per part de Ciutadans, el regidor Ramón García acusa el Govern de romandre en "profund silenci" sobre aquest tema -esperava avals que determinessin la viabilitat del projecte- i assegura que "el projecte potser no era tan sòlid com ens el volien vendre". Encara menys en la situació actual de "sequera extrema".
El portaveu de Junts, Lluís Matas, ha justificat l'abstenció perquè s'està a l'espera dels informes mediambientals, un tràmit que ha qualificat de "transcendental" i perquè les circumstàncies han canviat respecte a la votació del juliol de l'any passat, al mateix plenari i en la qual els juntaires van votar a favor del projecte.
Notícies recomenades
-
Sabadell FOTOS | Segona nit de protestes i aldarulls a la Creu de Barberà
-
Sabadell La inversió que es va fer en bioaires a les bressol no és suficient per "rebaixar temperatures en onades de calor"
-
Sabadell Els personatges de la Joventut de la Faràndula han perdut objectes pel Centre: trobar-los té recompensa
-
Sabadell La nova Oficina d’Entitats, prevista per a principi de 2026
-
Sabadell Matas defensa mantenir el pacte PSC-Junts per "culminar l'obra de govern"
-
Sabadell El Jovent Republicà del Vallès Occidental renova la Permanent Regional amb dos sabadellencs