ARA A PORTADA
Aragonès refreda l'inici de les obres de la ronda Nord: "Treballem per signar el conveni definitiu"
El president de la Generalitat assenyala l'impacte mediambiental com un aspecte clau
- La Policia intervé drogues i armes blanques en un operatiu per a la Festa Major de Sabadell
Publicat el 04 de setembre de 2023 a les 10:12
Actualitzat el 04 de setembre de 2023 a les 17:55
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, s'ha mostrat prudent aquest dilluns sobre els passos d'execució de la ronda Nord de Sabadell i Terrassa per connectar Castellar després de l'acord entre l'Estat i la Generalitat signat el passat mes de juliol. En una entrevista al programa Els Matins de TV3, el líder de l'executiu català ha evitat posar terminis per a l'inici de les obres de la futura carretera, assegurant que els dos governs han de treballar "al llarg d'aquest any per signar el conveni definitiu" i definir el traçat de la infraestructura.
"Vam signar el protocol el juliol, que ens donava uns mesos per aprofundir sobre aquesta qüestió amb el Ministeri de Transports. Treballarem al llarg d'aquest any per signar el conveni definitiu", ha apuntat sobre l'estat actual de la qüestió, encara sense calendari. En aquest sentit, Aragonès ha assenyalat les principals claus del futur acord. "Ha de tenir una condició sine qua non. L'impacte mediambiental s'ha de minimitzar al màxim i, sobretot, ha de ser allò que ens demanen les alcaldies del Vallès Occidental i el que posa a l'acord: una ronda Nord per connectar els sistemes urbans, de les ciutats", ha remarcat.
Aragonès ha assenyalat el trànsit de mercaderies com un dels principals reptes per a reduir la circulació viària. "Ens hem de plantejar en un futur la línia orbital ferroviària i millorar el trànsit de mercaderies per Europa via tren per anar traient camions de les carreteres", ha sentenciat sobre les motivacions de la ronda Nord.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Èxit de la pista de gel als Jardinets: prop de 19.000 usuaris l'han visitat aquest Nadal
-
Sabadell
Cau de manera sobtada un arbre de grans dimensions a Sabadell
-
Sabadell
Retiren un semàfor de Sabadell en mal estat pel possible risc de caiguda
-
Sabadell
Comença la plantació de 1.000 arbres a Sabadell
-
Sabadell
Una rehabilitació d'Harquitectes, finalista dels premis Mies van der Rohe
-
Sabadell
Surt de la presó Santi Laiglesia, principal sospitós de l'assassinat d'Helena Jubany