
ARA A PORTADA
-
Les cares que salven vides a Sabadell: sis professionals del SEM amb "molta vocació" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La crònica i les fotos d'un matí d'agost des de l'ambulància: "Sabadell està ben atesa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Irene Casado i Enric Arnella, de l'Astralpool CN Sabadell, plata al Mundial sub-20 Marc Segarra Rodríguez
-
Josep Escartín, escollit com a nou síndic de greuges de Sabadell
El ple nomena Josep Escartín com a nou síndic municipal de greuges i substituirà Eva Abellan

- Sabadell compra els seus primers sis autobusos elèctrics

- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el 27 de novembre de 2023 a les 17:50
Actualitzat el 28 de novembre de 2023 a les 11:18
Ja és oficial. El sabadellenc Josep Escartín ha estat nomenat síndic municipal de greuges de Sabadell en el ple ordinari celebrat aquest dilluns, 27 de novembre. Qui ja va ser el primer síndic de la ciutat substitueix la sabadellenca Eva Abellan, torna a la institució que ja va dirigir durant dotze anys, entre 2006 i 2018. L'elecció s'ha fet en primera ronda de votació, amb el suport del Govern (PSC i Junts), Vox i PP, l'abstenció d'ERC i el vot en contra de Crida i Sabadell en Comú.
Nascut el 1962 i veí del barri de Covadonga, el sabadellenc va ser fins el passat mes de setembre director de Clients i Participació d'Aigües Sabadell. Paral·lelament, ha estat o està vinculat a diferents entitats i institucions de la ciutat: Atendis, ActuaVallès, Panteres Grogues, Parc Taulí, Joventut de la Faràndula i Sabadell Solidari, entre d’altres.
Escartín vol intentar apropar més la institució al ciutadà, tal com va explicar al D.S. quan va ser el candidat que va rebre més suports en la Junta de Portaveus del passat 7 de novembre, per la qual cosa ha estat el candidat proposat al plenari d'aquest mes. El nomenament en el càrrec és per un període de cinc anys.
[caption id="attachment_281300" align="alignnone" width="1000"]
Josep Escartín i Eva Abellan, entre el públic durant el ple d'aquest mes de novembre / VÍCTOR CASTILLO[/caption]
“Hem de retornar més a la proximitat, que la institució s’allunyi de la connotació política i serveixi al ciutadà”, assegura Escartín, que afegeix que “em vull acostar molt més a la gent. Una institució pensada en clau de Sabadell, Sabadell i Sabadell”. Entre les propostes que té previstes està tornar a publicar l’agenda del síndic. També vol enfortir vincles amb els mitjans de comunicació. “Tots sumem per defensar els drets del ciutadà”. I quins reptes ha d’afrontar, Sabadell, segons el candidat? “En podria fer una llista, però no vull pecar de començar a parlar abans d’hora”.

Notícies recomenades
-
Sabadell Sabadell, entre els municipis avisats per "perill alt d'incendi", emmarcat en el Pla Alfa
-
Sabadell El correbars de la Festa Major de Sabadell d'aquest any ja té temàtica
-
Sabadell FOTOS | Les temperatures han assolit els 38,1 °C aquest cap de setmana a Sabadell
-
Sabadell Sabadell deixa empremta en la primera diada castellera nòrdica a Estocolm
-
Sabadell Com conviuen els sabadellencs amb l’onada de calor extrema?
-
Sabadell Ensurt per un incendi de matolls a Sabadell