ARA A PORTADA
-
-
Esports Axel Corres, tornar a competir a l'elit després d'un càncer: "L'esport m'ha donat la vida" Sílvia Fernández Sequero
-
Sabadell La limitació de les pantalles, a l'aire: "Com pot competir un llapis contra píxels i colors?" Jan Cañadell Puigmartí
-
-
Sabadell La Torre d’en Feu pren protagonisme en el darrer dia de la Festa Major de Can Feu León Guerrero
El sabadellenc Paco Aranda defensa la llei d’amnistia pels socialistes al Congrés dels Diputats
Sabadell
El 'no' de Junts ha evitat l'aprovació de la proposta i la retorna a la comissió de Justícia
- Tsunami pagès
Publicat el
30 de gener de 2024 a
les 09:09
Actualitzat el
30 de gener de 2024 a les
19:18
El Congrés ha rebutjat aquest dimarts a la tarda la proposta de llei d'amnistia després d'un debat amb la intervenció de representants dels partits. El text que ha arribat al ple és el que van pactar el PSOE, ERC i Junts durant el tràmit en comissió, en què aquestes forces van introduir un major blindatge per impedir que els jutges aprofitin l'excepció del terrorisme i el secret de les actuacions per invalidar l'amnistia als investigats del Tsunami Democràtic, CDR i de l'operació 'Volhov'.
El PSOE havia anunciat el vot en contra de les esmenes de Junts i donava per fet el 'no' de la formació de Puigdemont a la llei, la qual cosa s'ha confirmat i ha impedit que la llei tirés endavant. Ara, la proposta torna a la comissió de Justícia del Congrés perquè els partits continuïn negociant.
Els socialistes consideren que donar suport a alguna de les propostes de Junts, com la d'eliminar el terrorisme de les exclusions de la llei d'amnistia, hauria fet embarrancar l'amnistia al Tribunal Constitucional, i finalment "no serviria de res". La negativa dels juntaires no suposa el punt final de la llei, sinó que implica que el text retrocedeix fins al tràmit parlamentari en comissió. El PSOE espera poder tornar a negociar i portar de nou la proposta al ple del Congrés en qüestió de dues o tres setmanes.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
La botifarrada de la Festa Major de l’Eixample fa 'sold out'
-
Sabadell
CIPO celebra una jornada de portes obertes amb activitats per a tota la ciutat
-
Sabadell
ERC i En Comú Podem volen blindar el tanatori públic de Sabadell després de 2027
-
Sabadell
La ronda Collsalarca afronta noves restriccions mentre avancen els treballs
-
Sabadell
Un film inèdit recupera les imatges de la riuada de 1962 a Sabadell
-
Sabadell
Sabadell En Comú Podem vol millores al barri de 'Las Latas': "Els veïns han de guanyar qualitat de vida"