ARA A PORTADA
El ple aprova la compra del Museu del Gas, entre crítiques de l'oposició
L'oposició critica amb duresa la compra d'aquest equipament: "Així culmina un possible procés especulatiu que va començar el 2006 amb un conveni amb Naturgy"

- El ple aprova la compra del Museu del Gas, entre crítiques de l'oposició
Publicat el 29 de juliol de 2024 a les 11:32
Actualitzat el 30 de juliol de 2024 a les 09:23
Sabadell comprarà el Museu del Gas. La compra d'aquest equipament per 3,18 milions d’euros a Naturgy, que ha requerit convocar un ple municipal extraordinari aquest dilluns, ha estat aprovada amb els vots a favor del PSC i Junts per Sabadell; i el 'no' rotund de la resta de grups municipals de l'Ajuntament –Crida per Sabadell, ERC, Sabadell en Comú Podem, PP i la ultradreta–. En nom del govern municipal, el tinent d'alcaldessa Eloi Cortés ha detallat que s'ha optat per la compra d'aquest museu perquè "construir un nou museu ens podria costar més de 10 milions d'euros i perquè aquest edifici ja està pensat com un edifici museístic modern".
L'oposició, però, s'ha mostrat crítica en bloc contra la proposta del govern. La Crida per Sabadell ha estat la més contundent. "Així culmina un possible procés especulatiu que va començar el 2006 amb un conveni mancat de detalls amb Naturgy", ha reblat la regidora Aurora Murillo. De fet, fa unes setmanes la formació anticapitalista va presentar un contenciós administratiu. "S'ha tancat una operació perfecta per l'empresa Naturgy", ha afegit.
Per la seva banda, el portaveu de Sabadell en Comú Podem, Joan Mena, ha lamentat que "s'està començant la casa per la teulada". Ho ha dit en referència a "la manca d'un pla de museus per saber a què destinarem aquest equipament". Sobre el preu de la compra, ha afegit que "en un any de pujada lineal d'impostos, es gasten més de 3 milions d'euros perquè no han volgut negociar amb Naturgy; tenen 16 regidors i no poden plantejar un pols a l'empresa". També el portaveu d'ERC Sabadell, Gabriel Fernàndez, ha lamentat que "la notícia arriba en un any de pujada històrica de la pressió fiscal". "El govern abonarà diners de tots a una empresa de l'IBEX incomplidora dels seus compromisos amb la ciutat", ha afegit.
El grup municipal de Junts per Sabadell ho veu diferent. "Aquesta compra vol dir que els compromisos es van complint i assolint", ha expressat el portaveu del grup, Lluís Matas, que ha afegit que "aquesta compra suposa fer un pas de gegants i quan es dona una oportunitat d'aquestes s'ha d'aprofitar".
I per la seva banda, la regidora del PP, Cuca Santos, ha carregat contra la gestió que van fer d'aquest equipament els dos antics governs municipals. "Ni el govern del PSC, ni el govern del quadripartit van fer els deures", ha lamentat. Santos ha apuntat que "s'hauria d'haver renegociat el conveni sense necessitat d'adquirir l'edifici".
Notícies recomenades
-
Sabadell FOTOS | Segona nit de protestes i aldarulls a la Creu de Barberà
-
Sabadell La inversió que es va fer en bioaires a les bressol no és suficient per "rebaixar temperatures en onades de calor"
-
Sabadell Sis mesos d'internament en règim tancat per a un dels menors involucrats en l’aldarull al sud de Sabadell
-
Sabadell Els personatges de la Joventut de la Faràndula han perdut objectes pel Centre: trobar-los té recompensa
-
Sabadell La nova Oficina d’Entitats, prevista per a principi de 2026
-
Sabadell Matas defensa mantenir el pacte PSC-Junts per "culminar l'obra de govern"