ARA A PORTADA
-
Sabadell Els veïns del bloc on va caure un sostre a Sabadell no podran tornar a casa "fins d'aquí a molts mesos" Jan Cañadell Puigmartí
-
Sabadell FOTOS | Evacuen diversos veïns per la caiguda d'un sostre en un domicili de Sabadell Jan Cañadell Puigmartí
-
Sabadell Els Mossos, en alerta per si hi ha aldarulls a Sabadell: "Reduirem qualsevol brot de violència" Albert Acín Serra
-
Sabadell El comerç de Sabadell, entre el neguit i la prudència: "Qui et diu que no vindran aquí" Pol Gil Ticó
-
Sabadell Tallers, contes i jocs apleguen més de 1.600 persones a la Festa BBVA de la Tardor a Sabadell J. C. P.
Noves tarifes per als bitllets d'autobús de Sabadell
Sabadell
El bitllet senzill dels autobusos de TUS passarà de tenir un preu d'1,70 euros a 1,75 euros. Es mantenen bonificacions per als títols mensuals
- Noves tarifes per als bitllets d'autobús de Sabadell
Publicat el
17 de març de 2025 a
les 16:53
Actualitzat el
18 de març de 2025 a les
16:26
Agafar l'autobús a Sabadell serà un 2,2% més car aquest any. La Junta de Govern Local ha aprovat les noves tarifes de transport urbà, que suposaran petits increments en els bitllets. Les noves tarifes seran vigents a partir de l'1 d'abril, en un increment similar al que aplica l'ATM, un 3% més cars. Els títols mensuals, però, tenen garantits descomptes del 50% fins al 30 de juny del 2025. Fins aleshores, l'Estat bonifica un 30% de l’abonament de transport públic i, en el cas de la T-Mensual i la T-Jove de Transports Urbans de Sabadell (TUS), l’Ajuntament finança un 20% addicional de la rebaixa de l’Estat i incrementa la bonificació al 50%.
Com queda a Sabadell? El bitllet senzill dels autobusos de TUS passarà de tenir un preu d'1,70 euros a 1,75 euros –un increment del 9,3% en tres anys– i, la T10, tindrà un cost de 9,80 euros (ara 9,5 euros). Els descomptes, però, sí que s'aplicaran als abonaments mensuals i la targeta jove. El bitllet mensual tindrà un preu de 40 euros, però amb els descomptes estatals el preu serà de 20 euros, com a mínim, fins al juliol. L'abonament mensual per a joves tindrà un cost de 20 euros –13,95 euros fins al juliol–.
Els descomptes han tingut impacte en l'ús del transport públic: l’aplicació de les bonificacions van impulsar els usuaris de TUS, que es van multiplicar per quatre durant els primers mesos de vigència de la mesura. Aquestes bonificacions s’han anat prorrogant des de l’estiu del 2022 i encara no s'ha descartat una nova pròrroga. De fet, el 2024, TUS assolia un nou rècord d'usuaris, amb 16,7 milions de viatges.
Les pròrrogues dels ajuts als transports públics inclouen la subvenció del 30% a les targetes multiviatge (que en el cas de Catalunya, la Generalitat complementa amb un 20% que havia anunciat que mantindria en cas de desaparèixer l’ajut espanyol), el descompte del 50% al transport urbà metropolità o la gratuïtat dels trens de rodalies i mitja distància. Així, els abonaments T-jove i T-usual de l'ATM mantenen els descomptes del 50% durant tot l’any 2025. D'altra banda, la gratuïtat de l’abonament recurrent de Rodalies de Catalunya es mantindrà fins al 30 de juny del 2025.
https://www.diaridesabadell.com/2025/02/26/record-viatges-tus-sabadell-2024/
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
La Botiga del Llaminer denuncia pintades a l’aparador mentre prepara la reobertura
-
Sabadell
Dues pastisseries de Sabadell, a la ruta dels millors panellets de Catalunya
-
Sabadell
La vaga de maquinistes de Rodalies avança amb "relativa normaltat" i el compliment dels serveis mínims
-
Sabadell
Més de 50 anys regant Can Deu
-
Sabadell
Comença la vaga de metges, que es farà notar al Parc Taulí: "Prenem decisions sobre la teva salut, hem d'estar en plenes facultats"
-
Sabadell
Nova jornada de vaga a Rodalies aquest dijous 29 d'octubre