Les recentment reactivades fonts ornamentals de Sabadell han esdevingut un nou punt de trobada per a famílies amb nens, especialment en dies calorosos com aquest dijous 29 de maig, en què a la nostra ciutat s’han assolit temperatures de fins a 26,3 °C segons el Meteocat. La situació s’ha convertit en polèmica després que alguns usuaris utilitzessin els espais com si fossin piscines improvisades. A causa d’aquests comportaments, l’Ajuntament ha instal·lat cartells on es recorda que “les fonts ornamentals no són aptes per al bany” i que “no es permet la utilització de tovalloles ni altres elements per al bany a la via pública”.
"Una bona proposta"
Tot i això, molts veïns i veïnes defensen l’ús moderat i respectuós d’aquestes fonts com una necessitat social davant la manca d’alternatives per combatre la calor. Hem pogut parlar amb diversos curiosos i pares que observaven l'espai de les fonts ornamentals del passeig de la Plaça Major.
Per exemple, Vanessa Fàbrega destaca que “és una zona que poden fer servir els nens i nenes de Sabadell. S’està aprofitant i ho poden gaudir”. Una opinió compartida per Pol Roura, que creu que “s’ha de trobar el punt intermig” entre el gaudi dels infants i el respecte a l’espai comú.

- Vanessa Fàbrega amb el seu fill
- DAVID CHAO
Alberto Garnier, tot i valorar la iniciativa com “una bona proposta”, avisa que “s’ha de controlar; no hem d’arribar al punt de l’avís amb diverses tovalloles esteses pel passeig”. La seva parella, María Grifol, hi afegeix que “cada parc que es fa a Sabadell és d’asfalt, llavors, com a pares, poder trobar espais com aquests per estar amb els teus fills a la ciutat és una alegria”, si bé considera que “òbviament s’ha de vigilar i no transformar l’espai, que no sigui un càmping”.

- María Grífol, Alberto Garnier i el seu fill, Rob
- DAVID CHAO
"No és una piscina"
Seguint aquesta idea, Paula Abellán remarca que “els infants i la gent gran són les persones més vulnerables” davant la calor. Defensa l’ús puntual de les fonts com a espai per refrescar-se, subratllant que “amb aquestes temperatures no tenen on anar. Els parcs estan bullint i a casa no s’hi pot estar per la calor”. Segons diu, “remullar-se a les fonts durant mitja horeta em sembla perfecte”, i admet que “quan he vist l’avís m’he espantat; si no puc portar el meu fill aquí, què faig?”. Mabel Rodríguez també qüestiona la restricció i apunta que “les fonts han de ser per al públic, per refrescar-se”. Destaca que “si l’Ajuntament no obre piscines municipals gratuïtes, hauria de promoure fonts com aquestes”; per a ella són "una bona iniciativa" per als dies de més calor.

- Mabel Rodríguez
- DAVID CHAO

- Laura Rodríguez
- DAVID CHAO
Laura Rodríguez ha vingut amb els seus fills expressament fins als elements d’aigua del passeig de la Plaça Major. És un costum ara ja just després de recollir-los quan surten de l’escola, ja que estudien a prop, al Col·legi Sagrada Família de Sabadell. Tot i això, Rodríguez insisteix en la defensa dels comportaments cívics adequats: “Les fonts per remullar-se em semblen una gran idea, més enllà de ser una iniciativa atractiva, també és útil”, conclou recordant que cal fer-ne “un bon ús”, ja que “no és una piscina”.