FOTOS | Un miler de persones clamen a Sabadell per la pau a Palestina

La detenció de la flotilla ha provocat concentracions arreu del país

Publicat el 02 d’octubre de 2025 a les 20:31
Actualitzat el 02 d’octubre de 2025 a les 21:31

"No és una guerra, és un genocidi" i "Si toquen a la flotilla ens toquen a totes" han sigut algunes de les proclames que s'han cridat durant la concentració en defensa de Palestina aquest dijous a la plaça de Sant Roc, seguida per una manifestació que s'ha dirigit per la Rambla fins a la Gran Via, que ha quedat tallada durant uns minuts en el pont número 3. Els manifestants, al voltant d'un miler de persones, han reclamat la fi del conflicte, l'alliberament dels membres de la flotilla i l'embargament d'armes a Israel.

La concentració l'han convocat la Global Summud Flotilla i Global Movement to Gaza, als quals a Sabadell s'ha sumat la Plataforma Unitària Sabadell per Palestina. Representants d'aquestes entitats han llegit manifestos en què han exigit "l'alliberament immediat" dels membres de la flotilla i el trencament de les relacions internacionals de l'estat espanyol i la Generalitat amb Israel. També han denunciat que Gaza viu una "violació flagrant dels drets humans més bàsics" privant la seva població de l'accés a l'aigua i el menjar que asseguren que "no pot quedar impune". "La seva presència al mar és una llum d'esperança que no es pot apagar", han dit. Els Castellers de Sabadell (Saballuts) han donat suport a la concentració i han aixecat un pilar a la plaça, l'enxaneta del qual ha desplegat una bandera Palestina.

Aquest dijous, l'Ajuntament de Sabadell també ha aprovat una declaració en la qual condemna i expressa el rebuig del consistori cap a les accions dutes a terme per part del govern israelià i "exigeix l'alliberament immediat dels membres de la flotilla que han estat detinguts i no es troben en territori de la Unió Europea".

Abans de la concentració l'alcaldessa, Marta Farrés, ha mostrat el seu suport i el del Govern a les mobilitzacions en defensa de la flotilla i ha expressat la "condemna absoluta pel genocidi que està patint Palestina per part del govern d'Israel". Sobre les mobilitzacions que s'han anat produint a la ciutat en les darreres setmanes i aquest dijous, l'alcaldessa ha subratllat "la capacitat de solidaritat" dels sabadellencs. "Esperem que [la guerra] s'acabi al més aviat possible", ha conclòs.

Des del passat 25 de setembre, la bandera de Palestina oneja a la plaça del Doctor Robert. Sabadell En Comú Podem ho va proposar en Junta de Portaveus i la mesura es va aprovar amb els vots a favor del PSC, ERC, Crida per Sabadell, Sabadell En Comú Podem, Junts per Sabadell i el vot en contra de l'extrema dreta i el PP.

 

  • Concentració pro Palestina a Sabadell

 

  • Concentració pro Palestina a Sabadell

 

  • Concentració pro Palestina a Sabadell

 

  • Concentració pro Palestina a Sabadell

 

  • Concentració pro Palestina a Sabadell

 

  • Concentració pro Palestina a Sabadell

 

  • Concentració pro Palestina a Sabadell

 

  • Concentració pro Palestina a Sabadell

 

 

 

  • Concentració pro Palestina a Sabadell

 

  • Concentració pro Palestina a Sabadell