La Torre d'en Feu, un castell romàntic de finals del segle XIX, és un dels edificis més singulars de Sabadell. L'Associació Cultural Can Feu considera que aquest espai, que es troba a l'oest de la ciutat, té un potencial molt gran per ser reconstruït i convertit en un lloc d'oci per la ciutadania. Aleix González, el vocal de l'associació, de la mà d'Elisabet Busqué i Conxita Bastarda, la secretaria i vicepresidenta, respectivament, han presentat aquest divendres la seva idea proposta per revitalitzar aquest edifici, que és de propietat de l'Ajuntament de Sabadell des del 2018.
La proposta té com a objectiu donar vida al conjunt, declarat bé cultural d'interès nacional (BCIN) per la Generalitat de Catalunya L'entitat denuncia que, tot i les obres que l'Ajuntament està executant per evitar filtracions, la Torre continua en risc. "La teulada té forats enormes. Parlem d'un milió d'euros només per arreglar-la, i encara no hi ha calendari", reclama el vocal. El projecte presentat per l'associació va més enllà i volen transformar el lloc en un espai on "puguis passar el dia". L'associació aposta per un model de col·laboració público-privada, ja que la rehabilitació completa creuen podria costar entre set i vuit milions d'euros. Creuen que la Torre d'en Feu es pot gestionar d'una forma similar a la Masia de Castellarnau - Torre Berardo (que també és BCIN) o a la Capella de Can Gambús; ambdues amb activitats relacionades amb la restauració.
La iniciativa que proposta l'Associació Cultural Can Feu combina la preservació patrimonial i nous usos que permetin la sostenibilitat econòmica de l'espai de qui el gestioni. A la planta baixa i cellers plantegen que s'hi obri un restaurant, amb capacitat per a 230 persones i aprofitant les estructures originals de cuines i xemeneies. La planta noble seria convertida en Casa Museu del Romanticisme, recuperant mobiliari i decoració del segle XIX. Aleix González destaca que "aquesta planta és la joia del castell, la que s'ha de restaurar tal com era". El segon pis es dedicaria a un espai de coworking i sales d'exposicions per a entitats del barri, aprofitant que són sales sense decoració històrica. I, finalment, al voltant del castell, recuperarien els jardins romàntics pensats per acollir concerts, activitats culturals i visites.

- La Torre d’en Feu actualment
- Juanma Peláez

- La Torre d’en Feu actualment
- Juanma Peláez

- La Torre d’en Feu actualment
- Juanma Peláez

- La Torre d’en Feu actualment
- Juanma Peláez

- La Torre d’en Feu actualment
- Juanma Peláez