ARA A PORTADA
Llibertat provisional per als membres detinguts del grup neonazi Combat 18
Dues de les detencions es van efectuar a Sentmenat
- Llibertat provisional per als membres detinguts del grup neonazi Combat 18
Publicat el 19 d’octubre de 2023 a les 15:58
Actualitzat el 19 d’octubre de 2023 a les 15:59
El jutjat d'instrucció 3 de Manresa ha deixat en llibertat provisional els 12 membres detinguts a Catalunya del grup neonazi Combat 18, dos d'ells a Sentmenat. Els arrestats han passat a disposició judicial aquest dijous. Segons el TSJC, la jutge ha pres aquesta decisió d'acord amb la fiscalia, que no ha sol·licitat l'ingrés a presó per a cap d'ells.
En concret, s'ha acordat que sis hagin de fer compareixences setmanals al jutjat i els altres sis hauran d'estar a disposició del jutjat sempre que siguin requerits.
La causa es va obrir l'abril del 2023 pels delictes de constitució, pertinença i direcció a organització criminal; contra l'exercici dels drets fonamentals i les llibertats públiques; tinença il·lícita d'armes i explosius; i contra la salut pública.
Els detinguts es relacionaven amb membres de Combat 18 d’altres països, tant d’Europa com de Sud-Amèrica. L’activitat principal del grup s’ha centrat en la realització de múltiples reunions organitzatives, captació continuada de militància, marxandatge per tasques de recaptació econòmica per finançar el grup, intent d’abastiment d’armes de foc, planificació de futures accions violentes contra persones i béns i activitat continuada de proselitisme ultradretà en forma de discursos d’odi per motius racistes, antisemites, LGTBI-fòbics, xenòfobs i ideològics, materialitzats a Internet, en grups de missatgeria instantània i en el pla físic.
https://www.diaridesabadell.com/2023/10/17/grup-neonazi-combat-18-policia-dispositiu-operatiu/
Notícies recomenades
-
Vallès
Sant Cugat prepara un nou protocol per "endurir" l'accés al padró i evitar noves inscripcions irregulars
-
Vallès
Cent anys de la reconstrucció del Puig de la Creu i una dècada de la recuperació de la campana
-
Vallès
Sant Feliu del Racó alça la veu per exigir millores als carrers: "Falten accions"
-
Vallès
Joan Laporta i la seva junta visiten un dels emblemes de la comarca
-
Vallès
Viatjar a bord del tren de la primera professora astrònoma de l'Estat
-
Vallès
Badia estrena documental sobre els seus orígens: "Quan vam arribar, tot estava per fer"