ARA A PORTADA
Demanen a la Generalitat que assumeixi la gestió de la residència Joan XXIII de Cerdanyola
L'actual empresa concessionària, Onada, ha anunciat la renúncia del contracte

- Nou rècord de Sabadell de l'atleta de la JAS Roger Martínez als 60 m tanques (7.99)
Publicat el 23 de gener de 2024 a les 16:02
Els treballadors de la residència per a persones amb discapacitat intel·lectual Joan XXIII de Cerdanyola del Vallès han demanat a la Generalitat que assumeixi la gestió del centre després que l'actual empresa concessionària, Onada, anunciés la renúncia del contracte. Els professionals, que denuncien haver perdut un 20% de poder adquisitiu en els darrers quinze anys, van iniciar el 18 de maig del 2022 una vaga indefinida per millorar les seves condicions laborals. Nou mesos després, "la qualitat del servei ha millorat indubtablement" perquè l'empresa ha contractat més personal, ha explicat aquest dimarts el delegat del comitè de vaga Agustín Yáñez.
El representant dels treballadors ha avisat que no desconvocaran la vaga fins que l'administració equipari les condicions de la plantilla amb les dels treballadors públics d'altres residències. Calculen que la pujada salarial seria d’uns 300 euros bruts al mes. “La feina és exactament el mateix, l’única diferència és que hi ha una empresa gestora al mig”, ha explicat la delegada del comitè de vaga Sara Martín.
L’establiment d’uns serveis mínims al centre ha obligat l’empresa gestora a aplicar les ràtios de personal treballador per residents, forçant així la contractació de nous treballadors i millorant la capacitat d’atenció a residents. Els delegats coincideixen que des que van començar la vaga tant els treballadors com els clients han guanyat qualitat de vida. “Tenim el personal necessari que durant aquests anys l’empresa s’havia estalviat”, ha afegit Yáñez. Actualment el centre compta amb un monitor més als torns de matí i tarda de dilluns a diumenge, i un monitor més algunes nits.
Notícies recomenades
-
Vallès Quants vallesans han deixat de fumar en l'últim any?
-
Vallès VÍDEO | Tallen un carril a la C-58 per l'aparatós incendi d'un camió
-
Vallès Caos a la xarxa viària vallesana per diverses incidències aquest dimecres
-
Vallès Més d'un centenar de pisos socials nous per a gent jove a Sant Cugat
-
Vallès Detinguts dos lladres per assaltar un pis a Sant Cugat
-
Vallès La CCQC reclama modificar el Pla de Mobilitat del Vallès per prioritzar actuacions pro transport públic