ARA A PORTADA
-
Sabadell Canvis en els horaris d'alguns ambulatoris de Sabadell aquest agost Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell Les farmàcies obertes a l'agost a Sabadell: consulta el llistat complet i les de guàrdia Redacció
-
-
-
Sabadell "No tenim cap caixer automàtic al barri": Sabadell perd un 23% de sucursals bancàries en cinc anys Marta Ordóñez
Demanen a la Generalitat que assumeixi la gestió de la residència Joan XXIII de Cerdanyola
Vallès
L'actual empresa concessionària, Onada, ha anunciat la renúncia del contracte
- Nou rècord de Sabadell de l'atleta de la JAS Roger Martínez als 60 m tanques (7.99)
Publicat el
23 de gener de 2024 a
les 16:02
Els treballadors de la residència per a persones amb discapacitat intel·lectual Joan XXIII de Cerdanyola del Vallès han demanat a la Generalitat que assumeixi la gestió del centre després que l'actual empresa concessionària, Onada, anunciés la renúncia del contracte. Els professionals, que denuncien haver perdut un 20% de poder adquisitiu en els darrers quinze anys, van iniciar el 18 de maig del 2022 una vaga indefinida per millorar les seves condicions laborals. Nou mesos després, "la qualitat del servei ha millorat indubtablement" perquè l'empresa ha contractat més personal, ha explicat aquest dimarts el delegat del comitè de vaga Agustín Yáñez.
El representant dels treballadors ha avisat que no desconvocaran la vaga fins que l'administració equipari les condicions de la plantilla amb les dels treballadors públics d'altres residències. Calculen que la pujada salarial seria d’uns 300 euros bruts al mes. “La feina és exactament el mateix, l’única diferència és que hi ha una empresa gestora al mig”, ha explicat la delegada del comitè de vaga Sara Martín.
L’establiment d’uns serveis mínims al centre ha obligat l’empresa gestora a aplicar les ràtios de personal treballador per residents, forçant així la contractació de nous treballadors i millorant la capacitat d’atenció a residents. Els delegats coincideixen que des que van començar la vaga tant els treballadors com els clients han guanyat qualitat de vida. “Tenim el personal necessari que durant aquests anys l’empresa s’havia estalviat”, ha afegit Yáñez. Actualment el centre compta amb un monitor més als torns de matí i tarda de dilluns a diumenge, i un monitor més algunes nits.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Vallès
Els controls de trànsit posen la lupa en els motoristes
-
Vallès
Santa Perpètua farà la competència a Sabadell a ritme de "Rikiti"
-
Vallès
Una barreja errònia amb un bidó ple d'àcid clorhídric activa l'alerta per risc químic a Santa Perpètua
-
Vallès
VÍDEO | Graven un conductor fent avançaments pel voral dret a gran velocitat a l'AP-7
-
Vallès
Prova pilot per acabar amb la colònia de rates a l’Institut Escola El Viver
-
Vallès
Més de 3 hores de vigilància amb premi: els FURA frenen in extremis l'assalt de dos lladres a una casa