El parc de la Riera de Polinyà tenia previst acollir aquest estiu un parc d'aigua que exercís com a refugi climàtic per als usuaris. Entrats en l'última setmana d'agost, el projecte continua en fase d'obres i sense poder obrir a la ciutadania. De moment, no hi ha data per a l'obertura de les noves instal·lacions en l'espai públic. La carpeta està oberta i les tasques continuen.
El febrer passat, l'alcalde Javier Silva anunciava l'impuls de la infraestructura, amb uns 200 metres quadrats en un entorn privilegiat. “Creiem que hem d'avançar per tenir espais de refugi climàtic i un espai d'aigua gratuït per a totes les famílies és un lloc molt important que hem de tenir”, deia el batlle en una publicació a les xarxes socials. La zona, a tocar dels plataners, ha vist com s'allargaven els terminis d'execució per tenir els sortidors operatius. Una situació que ha despertat les crítiques de l'oposició.

- Obres dels nous jocs d`aigua al parc de la Riera de Polinyà
- David Chao
Un dels grups més contundents amb el retard de la construcció ha estat En Comú Podem, que ha compartit diferents vídeos al seu perfil oficial lamentant els "incompliments" per part del Govern local. Les màquines han accelerat els treballs en l'indret i les parts es coordinen des d'un punt de vista tècnic per desencallar la qüestió. El calendari condiciona per la proximitat del tram final de l'estiu, amb els dies de més calor ja superats.
Un escenari similar al de la piscina exterior
No és la primera vegada que un projecte pensat per a l'estiu experimenta un retard. L'any passat, les obres de la piscina exterior també es van endarrerir segons el calendari previst. Aleshores, les pluges abundants de la primavera del 2025 van motivar el canvi de plans. Finalment, el 20 de juliol l'equipament vivia una inauguració multitudinària. Ara, aquella resposta massiva s'espera per al nou parc d'aigua, un dels elements que guanya força a la comarca com a alternativa a les piscines municipals.
De fet, en les últimes setmanes s'han inaugurat dos espais per refrescar-se amb característiques similars. Un, a la renovada plaça de la Pau de Cerdanyola. Allà, la nova font lúdica funciona cada dia de 10 a 14 h i de 15 a 20 hores, convertint l'emplaçament en un nou lloc de trobada i refugi climàtic per a la gent. Dies abans, Montcada i Reixac estrenava jocs d'aigua a la plaça Joan Fuster, al Pla d’en Coll. Alternatives que se sumen a opcions com les de Sabadell, Castellar o Santa Perpètua, que ja compten amb sortidors i altres elements per apaivagar la calor. Els pròxims a gaudir d'aquesta alternativa són els veïns de Polinyà.
