ARA A PORTADA
-
Cultura i oci Dibuixar per mirar: els Urban Sketchers reivindiquen la memòria arquitectònica de Sabadell León Guerrero
-
-
-
Cerdanyola del Vallès Primera setmana sense nous positius des de l'esclat de la pesta porcina Marc Béjar Permanyer
-
Esports Edgar González: "Per l'ambició del projecte i la forma de treballar, tenia clar que volia estar al Sabadell" Marc Segarra Rodríguez
- La Cap d'AnyRace 2023 es presenta vestida de rècord a l'Escola Superior de Disseny ESDI
Publicat el
15 de desembre de 2023 a
les 12:44
Actualitzat el
15 de desembre de 2023 a les
14:26
El Club Natació Sabadell aconsegueix treure el cap fora de l'aigua, tres anys després. L'entitat encapçalada per Claudi Martí ha tancat el primer exercici en nombres positius (11.528 €) després d'encadenar tres exercicis amb pèrdues –arribant-ne a acumular més d'un milió: 269.868 euros (19/20), 585.923 euros (20/21) i 297.347 euros (21/22)–, derivades dels efectes de la Covid-19, l'augment dels costos energètics i els tipus d'interès: "La gestió econòmica ha estat el gran cavall de batalla durant els darrers anys per assegurar la viabilitat del Club en les pròximes dècades, i aquest any ha estat determinant", va assegurar Martí, durant l'Assemblea general ordinària, celebrada aquest passat dijous al vespre a Fira Sabadell, davant un centenar de socis compromissaris.
En aquesta línia, i més enllà de poder tancar l'exercici en positiu, Martí va anunciar que el Club Natació Sabadell ha arribat a un acord amb diverses entitats financeres per poder reestructurar el deute pendent, passant dels 25.177.277 euros als 19.000.000, ampliant el termini de devolució del deute, aconseguint reduir el cost financer en un 30%, aproximadament. Amb la inflació i els consegüents tipus d'interessos disparats, el CN Sabadell havia vist com el deute havia passat dels 23.825.121 € (2021/2022), als 25.177.277 euros.
"Estem negociant el canvi de tipus d'interès. El venciment era l'any 2037, i sense aquesta reestructuració el club havia de fer front, per exemple, a un bullet de 7 milions d'euros. Ara pagarem menys capital i menys interessos en més anys", va detallar el vicepresident econòmic de l'entitat, Jordi Guarch.
Aquesta reestructuració, però, obligarà a estrènyer-se el cinturó al Club en els pròxims anys, limitant les inversions en les millores de les instal·lacions, tal com va detallar Guarch, en assegurar que "l'economia del club és la que és, i les inversions hauran de ser més rigoroses. A partir del 2023 es faran les inversions necessàries, perquè el que no volem fer és tornar a tocar la butxaca del soci". Una massa social, clau per a la viabilitat de l’entitat, que progressivament es va recuperant, ara amb 22.126 socis –lluny, però, de l’objectiu marcat per Martí d’arribar als 23.000 a 31 de desembre–, després de perdre’n fins a 6.000, amb l’esclat de la pandèmia.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Diners
BBVA dona 2 milions d’euros per ajudar els afectats pel terratrèmol de Colòmbia
-
Diners
La Fundació 1859 Caixa Sabadell genera més de 13 milions d’euros en una dècada destinats a obra social
-
Diners El Banc Sabadell amplia fins al 2035 l’acord amb Amundi en gestió d’actius
-
Diners
Creixen més d’un 7% les matriculacions d’industrials
-
Diners
Oriol Vinyals deixa Google per cofundar Discovery Loop
-
Diners
BBVA Seguros assoleix els 792 milions d'euros en primes