ARA A PORTADA
El Parlament rebutja que Juli Fernàndez comparegui per la duplicitat de càrrecs
- El Parlament rebutja que Juli Fernàndez comparegui per la duplicitat de càrrecs
- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el
17 d’octubre de 2018 a
les 18:18
Actualitzat el
18 d’octubre de 2018 a les
07:45
La comissió d'Afers Institucionals del Parlament ha rebutjat que Juli Fernàndez (ERC) doni explicacions pels seus dos càrrecs a petició de Ciutadans. Des del mes de juliol Fernàndez compagina la segona tinença d'alcaldia de Sabadell amb el càrrec de delegat del govern de la Generalitat a Barcelona.
Quan va ser nomenat, Fernàndez va renunciar al sou de regidor per complir amb el codi ètic de l'executiu sabadellenc, i des de l'oposició es van preguntar si podria oferir la dedicació necessària a la ciutat. En declaracions al Diari de Sabadell, Fernàndez va respondre el mes de setembre a Ciutadans que aniria al Parlament perquè "sempre vaig allà on he de ser”.
Des de Cs asseguren que Juli Fernàndez els va assegurar per carta que donaria explicacions, "es posava a disposició", i ara el portaveu municipal de la formació taronja, Adrián Hernández, creu que Fernàndez "s'ha amagat darrere de les sigles del seu partit per no donar explicacions, incomplint les seves pròpies paraules, en un acte de covardia política".
El rebuig a la proposta de Ciutadans s'ha aprovat amb els vots d'ERC, Junts per Catalunya i la CUP, l'abstenció d'En Comú Podem, els vots en contra de Cs i PSC i la no assistència del PP a la votació.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Explosió multicultural per a un barri amb moltes arrels
-
Sabadell
Aliança per blindar la protecció del riu Ripoll: "Explica la història de Sabadell i del Vallès"
-
Sabadell
Entitats en defensa del català reivindiquen el seu ús habitual
-
Sabadell
Sabadell ha de tenir més zones verdes? El PP creu que sí: "Cal transformar espais que avui són pur formigó"
-
Sabadell
Una política de Terrassa es compara amb Sabadell: "No pot ser que ens passin la mà per la cara..."
-
Sabadell
ERC Sabadell presenta una moció per evitar que "cap infant quedi exclòs" dels casals d'estiu