ARA A PORTADA
Incrementaran la neteja de carrers i contenidors a Sabadell davant les queixes
S'afegeix un milió d'euros addicional al pressupost per intentar tenir una ciutat més neta
- Incrementaran la neteja de carrers i contenidors a Sabadell davant les queixes
- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el
09 de novembre de 2023 a
les 14:29
Actualitzat el
10 de novembre de 2023 a les
10:56
Capgirar la imatge de contenidors desbordats i carrers bruts que pateixen diverses zones de Sabadell serà una de les prioritats del Govern aquest mandat. L'alcaldessa, Marta Farrés, ha presentat aquest dijous l'estratègia Posem Sabadell al dia, que té l'objectiu de millorar la qualitat de l'espai públic a tota la ciutat. Les queixes de veïns i comerciants han empès l'Ajuntament a prendre mesures en els últims anys, accions que ara es consoliden i s'incrementen.
En l'àmbit de la neteja es preveu destinar un milió d'euros addicional al pressupost per intentar tenir una ciutat més neta. A partir de l'any que ve, la fracció de rebuig també es recollirà en diumenge; a l'Eix Central, s'afegeix la recollida de paper i cartró en dissabte, un cop els establiments comercials hagin tancat; i la recollida de voluminosos funcionarà en diumenges i festius per evitar que aquests elements s'acumulin al carrer. També es desbrossaran "més espais i més sovint" i es reforçarà l'escombrat manual sobretot de places i altres zones d'estada en diferents barris.
La neteja de carrers incorporarà un camió cisterna amb suport d'operaris a peu, especialment als carrers amb cotxes aparcats, la qual cosa permetrà arribar escombrant a tots els racons. I, pel què fa als contenidors, se'n reforçarà la neteja exterior entre maig i setembre, que és quan fa més calor i les molèsties poden ser majors. Tot i que Sabadell és la ciutat més neta de Catalunya segons una enquesta de l'OCU, Farrés assegura que "no ens conformem" i que amb aquestes accions "estem buscant l'excel·lència".
Diverses qüestions relacionades amb l'incivisme i la degradació de l'espai públic són les principals preocupacions dels sabadellencs segons una enquesta del Diari del passat mes de maig. Els veïns assenyalaven que la brutícia (22,1%), els pixats i excrements (20,4%), el soroll (7,1%) i els botellots (7,1%) eren les principals assignatures pendents a resoldre.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La Clínica Raquel Campos obre portes a Sabadell amb una aposta pionera per la ginecologia regenerativa
-
Sabadell
Joan Carles Torres i Gemma Montero assumeixen la coordinació de Sabadell En Comú Podem amb la mirada posada en el 2027
-
Sabadell
Entitats de la Creu Alta reclamen diàleg al Govern
-
Sabadell
89 dies fent vida a un pàrquing: “Cobro 1.400 euros i no trobo pis”
-
Sabadell
Més de 4.800 llars sabadellenques van haver de recórrer al bo social de la llum el 2025
-
Sabadell
Les fórmules dels estudiants de Sabadell per aprendre's el temari i "no morir" en època d'exàmens: "Gravo un àudio i el vaig escoltant"