ARA A PORTADA
-
Sabadell La zona blava ja torna a ser de pagament a Sabadell: "S'ha fet curt!" Jan Cañadell Puigmartí
-
-
-
Sabadell Cap de setmana mogut a les carreteres de Sabadell: alcohol, drogues i conductors sense carnet Jan Cañadell Puigmartí
-
Vallès FGC recupera el recorregut sencer a la línia Barcelona–Vallès després de les obres per renovar la via M. B.
Vivim cada any estius més calorosos a Sabadell?
Sabadell
L'onada de la setmana passada va ser la més intensa des que es recullen dades a la ciutat
- Entrevista a Lucas Viale, l'arquitecte del Sabadell 24/25: "Per ser un bon equip, primer cal ser una família"
- Marc Béjar Permanyer
- Periodista
Publicat el
05 d’agost de 2024 a
les 17:07
Actualitzat el
06 d’agost de 2024 a les
13:31
Sabadell va viure la setmana passada l’onada de calor més intensa des que es registren dades meteorològiques a l’Estació Automàtica Sabadell - Parc Agrari. Mai s’havien encadenat a la nostra ciutat tres jornades amb el mercuri enfilant-se fins tan amunt: dimarts i dimecres passat es va arribar als 39 graus, rècord d’aquest any i la temperatura més alta des del 18 de juliol de l’any passat, quan es van assolir els 41 graus.
Els darrers estius ens hem acostumat a viure jornades especialment sufocants. Per a trobar un episodi amb tres dies gairebé tan calorosos, malgrat que no tan extrem com l’últim, no cal anar molt enrere: va ser entre el 22 i el 24 d’agost del 2023, l’anterior onada de calor -fenomen que el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) estableix quan hi ha tres dies consecutius de calor intensa, és a dir, per sobre dels 36,9 graus a Sabadell-.
Si fixem aquest topall vigent, veiem com aquestes onades no es viuen a Sabadell amb molta freqüència, malgrat el palpable escalfament generalitzat: l’anterior datava del 4 de juliol del 2015, que, en aquest cas, va finalitzar quatre dies després, el 7.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Les fotos que expliquen la revolució industrial a Sabadell
-
Sabadell
Un cotxe impacta contra l’aparador d’una botiga a la plaça de Sant Roc
-
Sabadell
Rècord històric de nits tropicals a Sabadell: “No es pot dormir, així!”
-
Sabadell
Canvi d'ubicació de l’Oficina de Mobilitat a Sabadell
-
Sabadell
La reobertura de les fonts del Passeig, prevista per Festa Major
-
Sabadell
Canvi de temps a Sabadell: pluges i inestabilitat en els pròxims dies