ARA A PORTADA
-
L'edifici modernista de l'antiga Caixa Sabadell incorpora millores en accessibilitat Aleix Pujadas Carreras
-
La defensa de Laiglesia demana més temps per presentar els escrits a l'espera d'un nou informe d'ADN Redacció
-
Recuperar el bosc i oportunitats laborals amb un curs formatiu: "Feia dos anys que estava a l'atur" Jan Cañadell Puigmartí
-
Del 'gol fantasma' d'Irun a l'ascens de Múrcia: els play-offs del CE Sabadell al segle XXI Marc Segarra Rodríguez
-
L'espai de Sabadell on infants i adolescents també decideixen la ciutat: “Els petits tenim el nostre punt de vista” Sergi Gonzàlez Reginaldo
Vivim cada any estius més calorosos a Sabadell?
L'onada de la setmana passada va ser la més intensa des que es recullen dades a la ciutat
- Entrevista a Lucas Viale, l'arquitecte del Sabadell 24/25: "Per ser un bon equip, primer cal ser una família"
- Marc Béjar Permanyer
- Periodista
Publicat el
05 d’agost de 2024 a
les 17:07
Actualitzat el
06 d’agost de 2024 a les
13:31
Sabadell va viure la setmana passada l’onada de calor més intensa des que es registren dades meteorològiques a l’Estació Automàtica Sabadell - Parc Agrari. Mai s’havien encadenat a la nostra ciutat tres jornades amb el mercuri enfilant-se fins tan amunt: dimarts i dimecres passat es va arribar als 39 graus, rècord d’aquest any i la temperatura més alta des del 18 de juliol de l’any passat, quan es van assolir els 41 graus.
Els darrers estius ens hem acostumat a viure jornades especialment sufocants. Per a trobar un episodi amb tres dies gairebé tan calorosos, malgrat que no tan extrem com l’últim, no cal anar molt enrere: va ser entre el 22 i el 24 d’agost del 2023, l’anterior onada de calor -fenomen que el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) estableix quan hi ha tres dies consecutius de calor intensa, és a dir, per sobre dels 36,9 graus a Sabadell-.
Si fixem aquest topall vigent, veiem com aquestes onades no es viuen a Sabadell amb molta freqüència, malgrat el palpable escalfament generalitzat: l’anterior datava del 4 de juliol del 2015, que, en aquest cas, va finalitzar quatre dies després, el 7.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Tres detinguts a Sabadell i Sentmenat per una gran plantació de marihuana
-
Sabadell
Consulta l'estat del trànsit a les carreteres que passen per Sabadell i el Vallès
-
Sabadell
Les línies L1, L2 i L3 concentren un de cada tres viatges en autobús i impulsen el creixement rècord de TUS
-
Sabadell
Rebutjada la moció de la Crida per oferir una protecció supramunicipal al riu Ripoll
-
Sabadell
Convoquen una manifestació en contra dels nous usos del riu Ripoll
-
Sabadell
Llum verda a l'ampliació d'usos del riu Ripoll a Sabadell