ARA A PORTADA
-
Sabadellencs a l'estranger expliquen la seva experiència: "Tinc clar que tornaré" Jan Cañadell Puigmartí
-
50 anys de la Jovenívola: la Colla celebra mig segle de música amb un emotiu retrobament generacional Redacció
-
El testimoni d'una vallesana en l'atac d'Israel a la Flotilla: "Vam trepitjar l’accelerador i vam poder esquivar les llanxes" Albert Acín Serra
-
-
Convoquen una protesta davant del centre educatiu de Sabadell on faran el pla pilot amb mossos de paisà Redacció
Els sabadellencs Jordi Cuixart i Carme Forcadell declararan aquest dijous
S'espera que avui s'interrogui, per aquest ordre, a Santi Vila, Jordi Sànchez, Jordi Cuixart i Carme Forcadell
- El temps: divendres de cel ras
Publicat el
21 de febrer de 2019 a
les 07:53
Actualitzat el
21 de febrer de 2019 a les
15:23
El Tribunal Suprem reprèn els interrogatoris als acusats aquest dijous a les deu del matí amb l'exconseller Santi Vila. S'espera que un cop declari ho faci l'expresident de l'ANC Jordi Sànchez, i més tard els sabadellencs Jordi Cuixart (Òmnium Cultural) i Carme Forcadell (expresidenta del Parlament). Ambdós presos seran jutjats en un dia de mobilitzacions a Sabadell i arreu del país, en el marc de la vaga general convocada per l'Intersindical-CSC.
El president del tribunal del judici al Procés, Manuel Marchena, va apretar dimecres l'accelerador per completar tota la fase d'interrogatoris d'acusats. En una sessió maratoniana que va allargar-se de 10 del matí a les 21.30 de la nit, el tribunal va fer declarar l'exconseller de Justícia, Carles Mundó; el de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull; l'exconsellera de Treball i Afers Socials, Dolors Bassa; i la de Governació, Meritxell Borràs.
La previsió del tribunal és que la sessió d'aquest dijous sigui llarga –i vagi més enllà de les sis de la tarda com és habitual– amb la intenció de poder enllestir-ho tot i ja començar dimarts que ve amb els primers testimonis; entre els quals es troba l'expresident espanyol, Mariano Rajoy, l'expresident de la Generalitat, Artur Mas; i l'actual president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent. Dimarts també s'espera que testifiqui el sabadellenc Xavier Domènech (antic líder dels comuns al Congrès) i dijous, Gabriel Rufián, diputat d'ERC.
https://www.diaridesabadell.com/2019/02/20/torrent-tres-expresidents-del-parlament-i-una-seixantena-de-representants-demanen-lalliberament-de-forcadell-a-madrid/
Notícies recomenades
-
Sabadell
"El Torrent és un barri molt actiu i que es bolca"
-
Sabadell Dues persones intoxicades per un incendi a la cuina d'un habitatge
-
Sabadell
El primer de maig aplega 400 manifestants als carrers de Sabadell
-
Sabadell
Repararan tres passeres del riu Ripoll a Sabadell
-
Sabadell
Com seria el mapa de TUS si fos com el de Barcelona?
-
Sabadell
Rodalies tornarà a ser de pagament a partir del dissabte 9 de maig