"Sabadell és una ciutat segura, però volem més"L’alcaldessa, Marta Farrés, ha declarat que "Sabadell és una ciutat segura", però l'objectiu és "intensificar i complementar la vigilància les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any". A més, ha afegit que les càmeres són un element que incrementa la sensació de seguretat, que faciliten la tasca policial i actuen com a dissuasió de possibles comportaments incívics o delictes. Des de juny de 2019, s’han ubicat càmeres a Can Deu, Plaça Picasso/Espronceda, Can Roqueta, Torre-romeu, a la plaça del Primer de Maig de Can Puiggener, a la plaça d’Espanya i a l’Eix Macià. I a tota aquesta xarxa se sumaran pròximament nous aparells a la plaça del Pi, el Passeig de la Plaça Major i la plaça de la Creu de Barberà.
ARA A PORTADA
-
Els Reis passen per Sabadell: cau part del primer premi de la loteria del Nen Jan Cañadell Puigmartí
-
-
FOTOS | Els carrers de Sabadell s'omplen de màgia per rebre els Reis d'Orient Jan Cañadell Puigmartí
-
-
FOTOS | Centenars de persones donen la benvinguda als Reis d'Orient a la cavalcada dels Merinals Jan Cañadell Puigmartí
Més de 50 càmeres de videovigilància a Sabadell: on es col·locaran els nous aparells?
Els nous aparells es col·locaran a la plaça del Pi, el Passeig de la Plaça Major i la plaça de la Creu de Barberà
- El tall de trànsit del carrer d'Alemanya durarà diversos dies
Publicat el 29 de març de 2023 a les 13:16
Actualitzat el 10 de maig de 2023 a les 17:13
Les càmeres de videovigilància són cada dia més presents a l'espai públic de Sabadell. L'aposta de l'Ajuntament és una evidència i en els darrers mesos, la instal·lació de nous dispositius ha anat conquerint nous barris, en places i carrers, amb l'objectiu de millorar la seguretat a les diverses zones.
Segons ha anunciat el consistori aquest dimecres, en els pròxims mesos Sabadell superarà les 50 càmeres de videovigilància als carrers de diferents barris de la ciutat. Aquest mig centenar (sense comptar les de la Prefectura de Cal Marcet) quintuplica la desena de càmeres que hi havia ubicades el juny de 2019. Així, en aquest període s’ha anat incrementant el nombre d’aparells fins a arribar als 43 actuals, el que ha suposat una inversió propera als 200.000 euros. I properament se n’instal·laran més, tal com preveien els pressupostos del 2023, amb més de 100.000 euros destinats als nous instruments.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La loteria del Nen, la darrera esperança del cicle nadalenc
-
Sabadell
Un pessebre inèdit s’instal·la a la parròquia de Gràcia de Sabadell, amb santons de la Provença
-
Sabadell
Consulta quins són els carrers de Sabadell amb més risc de gelada
-
Sabadell
Troben 18 nous porcs senglars morts dins el focus de Cerdanyola del Vallès
-
Sabadell
Un nou projecte per a l’antiga fàbrica Riba: 24 habitatges
-
Sabadell
Els preus que s'apujaran i abaixaran més el 2026 a Sabadell: el transport públic s’encareix, però TUS manté les bonificacions