ARA A PORTADA
-
Sabadell El Treball de Recerca de Sabadell que ha guanyat un premi i faria somriure Joan Oliver Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Sabadell El “no” dels metges a fer hores extres es fa notar al Parc Taulí: "S'estan deixant de fer proves i intervencions" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Cultura i oci Quim Masferrer: "He anat a enterraments i he casat amics que he fet al ‘Foraster’" Guillem Plans Roca
-
- Obituari de Sabadell del 6 de juliol de 2022
- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el
06 de juliol de 2022 a
les 01:10
Actualitzat el
07 de juliol de 2022 a les
12:47
El ple de l'Ajuntament ha votat a favor de construir el tram Terrassa - Sabadell de la ronda Nord i connectar-la amb Castellar del Vallès. La votació s'ha fet a partir d'una moció presentada pel PSC, que ha rebut el suport, per tant, dels socialistes, Ciutadans i Junts, mentre que ERC i la Crida hi han votat en contra i la regidora no adscrita, Marta Morell, s'ha abstingut. El resultat ha sigut de 16 vots a favor i 10 en contra i una abstenció, una "majoria molt reforçada", tal com ha valorat l'alcaldessa, Marta Farrés. Tant les entitats com els partits polítics estan d'acord que cal millorar les infraestructures ferroviàries, i entre els partidaris de la nova ronda, que cal trobar una posició de consens per la part viària respectant al màxim el medi ambient.
La votació ha permès constatar les dues posicions que hi ha sobre aquesta qüestió entre els diferents grups municipals. El portaveu del Govern, Pol Gibert (PSC), ha remarcat que tant la ronda Nord com el paquet de millores previstes a l'AP-7 significaran una millora important tant per Sabadell com la comarca. El regidor -primer tinent d'alcaldessa-, també ha volgut distanciar el projecte previst de dos carrils per banda del que s'havia projectat anys enrere. "El Quart Cinturó morirà a Terrassa", ha dit, per remarcar que el traçat que es vol fer per unir les dues capitals vallesanes no serà de gran capacitat sinó que es preveu que sigui "molt més integrat, urbà, i oblidem el que era abans el Quart Cinturó d'alta capacitat. Això ha quedat apartat".
Aquesta moció s'ha debatut conjuntament amb una altra de Junts que reclama més inversió i execució de l'Estat a Catalunya, i que ha obtingut el mateix resultat que l'altra en la votació. Tot i així, les mocions no són vinculants i, per tant, l’executiu no té l’obligació de tirar-les endavant. El text exigeix al govern espanyol que "executi i compleixi les obligacions que té vers Catalunya al més aviat possible". I reclama el traspàs dels 200 milions d'euros per fer la ronda Nord a la Generalitat perquè pugui executar l'obra. Segons Matas, "no podem perdre aquesta oportunitat" per desencallar "el problema" que té la ciutat amb la Gran Via.
El debat de les dues mocions s'ha fet al mateix temps. Junts ha donat suport a la del PSC, i Matas ha justificat el sentit del seu vot perquè "la ronda Nord és una infraestructura necessària per al Vallès i Sabadell". A parer seu, ajudarà a reduir els 40.000 vehicles diaris que passen per la Gran Via, i sense aquesta nova infraestructura apunta que difícilment això es podrà complir.
Lluís Matas ha introduït un concepte, 'la Y grega de Terrassa a Sabadell empalmant amb la C-58 i Castellar', per mostrar quin seria el recorregut de la ronda seguint la forma del traç entre els diferents municipis. Des de Ciutadans, Adrián Hernández s'ha mostrat partidari de construir aquesta via perquè és "necessària amb el menor impacte ambiental", per millorar la mobilitat d'empreses, treballadors i reduir les partícules contaminants allà on transcorre la Gran Via.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Els Mossos busquen l'autor del robatori d'una cadena que va acabar amb un ferit a Sabadell
-
Sabadell
Salven la vida a un motorista accidentat en un dels accessos a Sabadell
-
Sabadell
Aquest juny, camí de ser el més calorós des que hi ha registres a Sabadell
-
Sabadell
Vivac, escalivada i una muntanya màgica: com Jaume Monmany va portar la Flama del Canigó a Sabadell
-
Sabadell
"No hi ha hagut cap incident seriós": un centenar d'avisos als Bombers per Sant Joan a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Cau un cotxe amb quatre ocupants a les vies del tren al costat de l'Aeroport de Sabadell