Oci i cultura

Roger i Joan Pera presenten ‘Papà Mozart’ a La Faràndula

Joan i Roger Pera, a l'OSV / VICTÒRIA ROVIRA

L’Orquestra Simfònica del Vallès presenta ‘Papà Mozart’ amb Roger i Joan Pera com a protagonistes al teatre de La Faràndula. A l’espectacle, la família Pera es posa a la pell de Leopold Mozart i del fill prodigi Wolfgang Amadeus Mozart, en una obra a cavall entre el teatre i un concert de clàssica. ‘Papà Mozart’, a més, ajuntarà per primera vegada a pare i fill sobre un escenari en un paper que no els podia anar més a mida.

L’espectacle explica la relació pare-fill a través de les creacions del compositor i les cartes entre pare i fill mira d’explicar aquesta relació entre el pare mestre i el fill prodigi i els alts i baixos d’aquest al llarg de la seva vida. Tal com afirma el pare, “és sorprenent com el 1760 les relacions entre pares i fills eren clons amb les d’ara”. De fet, seria difícil veure una altra parella familiar fer aquests dos papers. Segons Joan Pera, la seva relació no només té similituds amb la dels Mozart, sinó que “és totalment igual”, assegura que “moltes de les frases de l’obra” se les han dit “a la vida real”. Roger Pera, però, assegura que no només s’hi assemblen ells, sinó que “molts altres també s’hi veuran reflectits”.

Implicats en el projecte

El projecte de Papà Mozart es va començar a crear fa dos anys, però des que es va començar a coure en fa més de 15. Roger Pera va interpretar el famós compositor a l’espectacle ‘Amadeus’ durant el 2000 i el 2005, i en aquelles dues ocasions ja va preparar el seu paper llegint la correspondència familiar, descobrint així aquesta tèrbola però fascinant relació. “Seguint les cartes vas veient tot el procés del nen prodigi que triomfa de petit, que les passa magres a l’adolescència quan l’expulsen de Salzburg… És una història molt clara i amb referents amb què ens veiem identificats” explica Joan Pera.

Nous Formats, per a nou públic

Un dels punts clau de l’espectacle ‘Papà Mozart’ és com es lliguen i cavalquen la part teatralitzada i els temes compostos per Mozart. Una tasca que Sergi Belbel va fer a la dramatúrgia i que el director de la Simfònica, Jordi Cos, va ajudar a donar forma amb l’elecció de les cançons.

Un dels reptes amb què es van trobar, segons explica Cos, va ser amb l’elecció dels temes que incloïen a l’obra. Una de les coses a tenir en compte era que els temes més coneguts de l’artista austríac es concentraven a la part final de la relació entre pare i fill, i també un cop el pare de Mozart ja s’havia mort. Era per això que havien de trobar la manera “d’encaixar els temes coneguts” en la història, i en aquests casos no es podia fer de forma cronològica. “Ens interessava incloure-hi un ampli ventall de peces de Mozart”, assegura Jordi Cos, “i també ho havíem de fer encaixar tot amb el text” amb l’objectiu de donar-li una coherència al conjunt.

Estrena a Sabadell i gira per Catalunya

‘Papà Mozart’ s’estrena aquest divendres 8 de març a les 20:30h a La Faràndula abans de fer gira per Catalunya i que dissabte es traslladi al Palau de la Música.

Subscriu-te gratuïtament al butlletí ‘Bon dia, Sabadell’

Comentaris
To Top